Přínos filosofie ke vzdělání vzdělavatelů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F22%3A73618333" target="_blank" >RIV/61989592:15210/22:73618333 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/pracoviska/katedra-pedagogiky/edukacia/" target="_blank" >https://www.upjs.sk/filozoficka-fakulta/pracoviska/katedra-pedagogiky/edukacia/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33542/EDU2022-2-0" target="_blank" >10.33542/EDU2022-2-0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos filosofie ke vzdělání vzdělavatelů
Popis výsledku v původním jazyce
Článek představuje filosofii jako významný příspěvek ke vzdělávání vzdělavatelů vedle odbornosti a didaktické kompetence. Poukazuje na některé limity vědeckého přístupu, které může filosofie překonávat. Aby filosofie plnila tuto roli, nelze ji praktikovat jako souhrn informací o filosofii, ale jako zásadní osobní dotazování.
Název v anglickém jazyce
THE CONTRIBUTION OF PHILOSOPHY TO THE EDUCATION OF EDUCATOR
Popis výsledku anglicky
The article presents philosophy as an important contribution to the education of educators in addition to expertise and didactic competence. It points to some limits ofthe scientific approach that philosophy can overcome. In order for philosophy to fulfill this role, it cannot be practiced as a summary of information about philosophy, but as an essential personal questioning.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60301 - Philosophy, History and Philosophy of science and technology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukácia
ISSN
1339-8725
e-ISSN
1339-8725
Svazek periodika
5
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
21-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—