Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Nově odhalené nástěnné malby na zámku v Moravském Krumlově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73617506" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73617506 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333197393" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333197393</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/OHA2023-1-1" target="_blank" >10.5817/OHA2023-1-1</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Nově odhalené nástěnné malby na zámku v Moravském Krumlově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá rozborem a kontextualizací nově nalezených dekorativních nástěnných maleb na zámku v Moravském Krumlově. Na základě nalezených paralel v českých zemích, ale také na území dnešního Polska a Itálie, a také grafických předloh v traktátové literatuře Sebastiana Serlia, se autorka přiklání k dataci nalezených maleb do 30.–60. let 16. století. V návaznosti jsou malby dále analyzovány z hlediska jejich tzv. hybridního stylu, který se v malbách projevuje originálním mísením italských vzorů s lokální tradicí.

  • Název v anglickém jazyce

    Renaissance murals at the château in Moravský Krumlov

  • Popis výsledku anglicky

    Renaissance wall paintings have recently been discovered at the château in Moravský Krumlov. The most significant of these is a painted decoration of the walls and illusive coffering on the vaulting in one of the spaces in the original medieval tower. This is just the torso of the decoration, which originally probably extended into all the representative rooms of the south wing of the château. By finding appropriate comparison locations in this country and abroad, as well as graphic examples in the work of Sebastiano Serlio, it was possible to determine a possible time frame for the creation of these paintings, which probably originated between the end of the 1530s and the beginning of the second half of the 16th century. In addition, stylistic interpretation of the revealed paintings also points to a possible manifestation of the so-called hybrid style, both through the placing of sophisticated Renaissance motifs in the vaulted spaces of the original medieval tower, and the use of the quick, cheap stencil painting technique.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60401 - Arts, Art history

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Opuscula Historiae Artium

  • ISSN

    1211-7390

  • e-ISSN

    2336-4467

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    "2–21"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85184233785