Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Clash of the Titans: The Hidden Collaboration of William Wyler and David O. Selznick on Carrie (1952)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73618601" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73618601 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Clash of the Titans: The Hidden Collaboration of William Wyler and David O. Selznick on Carrie (1952)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the chapter I use archival documents (memos and correspondence) to reconstruct and analyze the uneasy collaboration between director William Wyler and producer David O. Selznick on the adaptation of Theodore Dreiser&apos;s Carrie (1952). Though Wyler – unlike Selznick – was at the height of his career in the early 1950s, he was still not exempt from succumbing to his colleague’s influence and constant meddling, which, I argue, compromised his artistic vision and resulted in a film that did not leave a lasting impact comparable to masterpieces made directly before or after Carrie. Among other things, the text attempts to investigate questions of authorship, agency and adaptation as closely related phenomena of the US film industry.

  • Název v anglickém jazyce

    Clash of the Titans: The Hidden Collaboration of William Wyler and David O. Selznick on Carrie (1952)

  • Popis výsledku anglicky

    In the chapter I use archival documents (memos and correspondence) to reconstruct and analyze the uneasy collaboration between director William Wyler and producer David O. Selznick on the adaptation of Theodore Dreiser&apos;s Carrie (1952). Though Wyler – unlike Selznick – was at the height of his career in the early 1950s, he was still not exempt from succumbing to his colleague’s influence and constant meddling, which, I argue, compromised his artistic vision and resulted in a film that did not leave a lasting impact comparable to masterpieces made directly before or after Carrie. Among other things, the text attempts to investigate questions of authorship, agency and adaptation as closely related phenomena of the US film industry.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ReFocus: The Films of William Wyler

  • ISBN

    978-1-399-51046-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    109-126

  • Počet stran knihy

    304

  • Název nakladatele

    Edinburgh University Press

  • Místo vydání

    Edinburgh

  • Kód UT WoS kapitoly