Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Playing the System: Content Recognition Technologies and the Creative Process of Sampling Musicians

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73619492" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73619492 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.muni.cz/mujlt/article/view/33181" target="_blank" >https://journals.muni.cz/mujlt/article/view/33181</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5817/MUJLT2023-1-5" target="_blank" >10.5817/MUJLT2023-1-5</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Playing the System: Content Recognition Technologies and the Creative Process of Sampling Musicians

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the first part of the study, we summarize the existing types of copyright bots. In the second part, we present the current state of legal research on the implementation of copyright bots and our own analysis which focuses on the Czech Supreme Court’s decision concerning copyright bots. The core of this paper concerns the impact of copyright bots on the work of sampling musicians and how the creativity of musicians is shaped by their struggle to avoid detection of sampled music by bots in the online environment.

  • Název v anglickém jazyce

    Playing the System: Content Recognition Technologies and the Creative Process of Sampling Musicians

  • Popis výsledku anglicky

    In the first part of the study, we summarize the existing types of copyright bots. In the second part, we present the current state of legal research on the implementation of copyright bots and our own analysis which focuses on the Czech Supreme Court’s decision concerning copyright bots. The core of this paper concerns the impact of copyright bots on the work of sampling musicians and how the creativity of musicians is shaped by their struggle to avoid detection of sampled music by bots in the online environment.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50803 - Information science (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Masaryk University Journal of Law and Technology

  • ISSN

    1802-5943

  • e-ISSN

    1802-5951

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    "129–147"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165208211