How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73619919" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73619919 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/kvas/SOS_22_1/SOS_22_1.pdf" target="_blank" >https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/kvas/SOS_22_1/SOS_22_1.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?
Popis výsledku v původním jazyce
The overwhelming number of kanji readings is considered to be one of the main factors why Japanese kanji are so difficult to master. Given that there is a substantial number of jōyō kanji readings that have a low acquisition rate even in the case of native Japanese, it can be argued that it is not necessary for JSL students to learn all readings. In this study, I demonstrate that over one-fifth (21.24 %) of jōyō kanji readings can be deemed redundant for the vast majority of L2 learners. I hope that the study will inspire other researchers and teachers to investigate this topic further, and that it will encourage authors of kanji textbooks aimed for JSL students to thoroughly consider whether it really is beneficial to list all readings that appear in the official jōyō list.
Název v anglickém jazyce
How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?
Popis výsledku anglicky
The overwhelming number of kanji readings is considered to be one of the main factors why Japanese kanji are so difficult to master. Given that there is a substantial number of jōyō kanji readings that have a low acquisition rate even in the case of native Japanese, it can be argued that it is not necessary for JSL students to learn all readings. In this study, I demonstrate that over one-fifth (21.24 %) of jōyō kanji readings can be deemed redundant for the vast majority of L2 learners. I hope that the study will inspire other researchers and teachers to investigate this topic further, and that it will encourage authors of kanji textbooks aimed for JSL students to thoroughly consider whether it really is beneficial to list all readings that appear in the official jōyō list.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Studia Orientalia Slovaca
ISSN
1336-3786
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
1-20
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85178928400