Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73619919" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73619919 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/kvas/SOS_22_1/SOS_22_1.pdf" target="_blank" >https://fphil.uniba.sk/fileadmin/fif/katedry_pracoviska/kvas/SOS_22_1/SOS_22_1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The overwhelming number of kanji readings is considered to be one of the main factors why Japanese kanji are so difficult to master. Given that there is a substantial number of jōyō kanji readings that have a low acquisition rate even in the case of native Japanese, it can be argued that it is not necessary for JSL students to learn all readings. In this study, I demonstrate that over one-fifth (21.24 %) of jōyō kanji readings can be deemed redundant for the vast majority of L2 learners. I hope that the study will inspire other researchers and teachers to investigate this topic further, and that it will encourage authors of kanji textbooks aimed for JSL students to thoroughly consider whether it really is beneficial to list all readings that appear in the official jōyō list.

  • Název v anglickém jazyce

    How Many Jōyō Kanji Readings Are Rarely Used?

  • Popis výsledku anglicky

    The overwhelming number of kanji readings is considered to be one of the main factors why Japanese kanji are so difficult to master. Given that there is a substantial number of jōyō kanji readings that have a low acquisition rate even in the case of native Japanese, it can be argued that it is not necessary for JSL students to learn all readings. In this study, I demonstrate that over one-fifth (21.24 %) of jōyō kanji readings can be deemed redundant for the vast majority of L2 learners. I hope that the study will inspire other researchers and teachers to investigate this topic further, and that it will encourage authors of kanji textbooks aimed for JSL students to thoroughly consider whether it really is beneficial to list all readings that appear in the official jōyō list.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60202 - Specific languages

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Orientalia Slovaca

  • ISSN

    1336-3786

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    1-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85178928400