Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Graphic "I" in Research Comics

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620013" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620013 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333199900" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333199900</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1353/ink.2023.a908591" target="_blank" >10.1353/ink.2023.a908591</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Graphic "I" in Research Comics

  • Popis výsledku v původním jazyce

    As academic comics become more common in journals and more researchers are sharing methodologies for the production of academic comics, the appearance of the researcher&apos;s avatar in the illustrated article has become an accepted part of the practice. These comics show the researcher as an author, an illustrator, and even a narrative character in a graphic narrative. The practice of illustrating comics-based research has not yet codified how to transmediate academic writing norms into sequential art, or what best practice to apply in embodying the researcher on the page. Through a survey of recently published guides to creating academic comics and research comics, this study proposes several reasons for intentionally including the embodied researcher and suggests conditions when the embodied researcher might best be excluded.

  • Název v anglickém jazyce

    The Graphic "I" in Research Comics

  • Popis výsledku anglicky

    As academic comics become more common in journals and more researchers are sharing methodologies for the production of academic comics, the appearance of the researcher&apos;s avatar in the illustrated article has become an accepted part of the practice. These comics show the researcher as an author, an illustrator, and even a narrative character in a graphic narrative. The practice of illustrating comics-based research has not yet codified how to transmediate academic writing norms into sequential art, or what best practice to apply in embodying the researcher on the page. Through a survey of recently published guides to creating academic comics and research comics, this study proposes several reasons for intentionally including the embodied researcher and suggests conditions when the embodied researcher might best be excluded.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of the Comics Studies Society

  • ISSN

    2473-5191

  • e-ISSN

    2473-5205

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    150-167

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus