The Graphic "I" in Research Comics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620013" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620013 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333199900" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333199900</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1353/ink.2023.a908591" target="_blank" >10.1353/ink.2023.a908591</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Graphic "I" in Research Comics
Popis výsledku v původním jazyce
As academic comics become more common in journals and more researchers are sharing methodologies for the production of academic comics, the appearance of the researcher's avatar in the illustrated article has become an accepted part of the practice. These comics show the researcher as an author, an illustrator, and even a narrative character in a graphic narrative. The practice of illustrating comics-based research has not yet codified how to transmediate academic writing norms into sequential art, or what best practice to apply in embodying the researcher on the page. Through a survey of recently published guides to creating academic comics and research comics, this study proposes several reasons for intentionally including the embodied researcher and suggests conditions when the embodied researcher might best be excluded.
Název v anglickém jazyce
The Graphic "I" in Research Comics
Popis výsledku anglicky
As academic comics become more common in journals and more researchers are sharing methodologies for the production of academic comics, the appearance of the researcher's avatar in the illustrated article has become an accepted part of the practice. These comics show the researcher as an author, an illustrator, and even a narrative character in a graphic narrative. The practice of illustrating comics-based research has not yet codified how to transmediate academic writing norms into sequential art, or what best practice to apply in embodying the researcher on the page. Through a survey of recently published guides to creating academic comics and research comics, this study proposes several reasons for intentionally including the embodied researcher and suggests conditions when the embodied researcher might best be excluded.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60205 - Literary theory
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
U - Předmět řešení projektu je utajovanou skutečností podle zvláštních právních předpisů nebo je skutečností, jejíž zveřejnění by mohlo ohrozit činnost zpravodajské služby. Údaje o projektu jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Journal of the Comics Studies Society
ISSN
2473-5191
e-ISSN
2473-5205
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
150-167
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—