Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Breaking Blackface: African Americans, Stereotypes, and Country Music

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620182" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620182 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://openbooks.ffzg.unizg.hr/index.php/FFpress/catalog/view/162/269/11766" target="_blank" >https://openbooks.ffzg.unizg.hr/index.php/FFpress/catalog/view/162/269/11766</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17234/9789533791258.08" target="_blank" >10.17234/9789533791258.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Breaking Blackface: African Americans, Stereotypes, and Country Music

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Country is without a doubt the whitest American genre of music, and the banjo is the most quintessential instrument used in it. Both the musical style and the instrument, however, have their roots in African-American culture. It is widely believed that the blackface minstrel tradition in the nineteenth century not only appropriated and ridiculed African Americans but also eventually alienated them from their own music. This paper will demonstrate that African-American country music continued to thrive, if not flourish, in the twentieth century. It will also examine how contemporary Black musicians have begun to rescue and redeem their musical heritage from the racist baggage of the past, thereby beginning to break the blackface tradition and legacy.

  • Název v anglickém jazyce

    Breaking Blackface: African Americans, Stereotypes, and Country Music

  • Popis výsledku anglicky

    Country is without a doubt the whitest American genre of music, and the banjo is the most quintessential instrument used in it. Both the musical style and the instrument, however, have their roots in African-American culture. It is widely believed that the blackface minstrel tradition in the nineteenth century not only appropriated and ridiculed African Americans but also eventually alienated them from their own music. This paper will demonstrate that African-American country music continued to thrive, if not flourish, in the twentieth century. It will also examine how contemporary Black musicians have begun to rescue and redeem their musical heritage from the racist baggage of the past, thereby beginning to break the blackface tradition and legacy.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60204 - General literature studies

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Breaking Stereotypes in American Popular Culture: Proceedings of the 10th Annual Conference of the Croatian Association for American Studies

  • ISBN

    978-953-379-125-8

  • ISSN

  • e-ISSN

    1849-6180

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    149-164

  • Název nakladatele

    Filozofski fakultetSveučilištau Zagrebu–FF Press

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Osijek

  • Datum konání akce

    9. 9. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku