The Importance of the Business Community and Networking in Social Entrepreneurship
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73620843" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73620843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Importance of the Business Community and Networking in Social Entrepreneurship
Popis výsledku v původním jazyce
In addition to their business objectives, social enterprises contribute to the communities in which they operate. However, social enterprises do not only build relationships and links with the local community, but also create wider networks of contacts and cooperation. Based on qualitative research, this article answers the question of the importance social entrepreneurs attach to networking and interactions with other social enterprises within the national business community. The research findings show that networking and relationships between social entrepreneurs are important for developing collaboration, mentoring and learning, providing support, preventing burnout, sharing contracts or promoting the enterprise. Recognizing the value of these interactions is essential for stimulating network development and for integrating new entrepreneurs into the network.
Název v anglickém jazyce
The Importance of the Business Community and Networking in Social Entrepreneurship
Popis výsledku anglicky
In addition to their business objectives, social enterprises contribute to the communities in which they operate. However, social enterprises do not only build relationships and links with the local community, but also create wider networks of contacts and cooperation. Based on qualitative research, this article answers the question of the importance social entrepreneurs attach to networking and interactions with other social enterprises within the national business community. The research findings show that networking and relationships between social entrepreneurs are important for developing collaboration, mentoring and learning, providing support, preventing burnout, sharing contracts or promoting the enterprise. Recognizing the value of these interactions is essential for stimulating network development and for integrating new entrepreneurs into the network.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50204 - Business and management
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
KNOWCON 2023: Knowledge on Economics and Management. Conference Proceedings.
ISBN
978-80-244-6390-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
116-122
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 12. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—