Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

PODOBA DOPRAVNÍ VÝCHOVY VE 4. TŘÍDÁCH V ČESKÉ REPUBLICE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73621064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73621064 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    PODOBA DOPRAVNÍ VÝCHOVY VE 4. TŘÍDÁCH V ČESKÉ REPUBLICE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dopravní výchova (DV) je nepostradatelnou součástí základního vzdělávání. Jejím cílem jezlepšit bezpečnost na silnicích a podpořit zdravý životní styl a environmentální udržitelnost.Pomocí on-line dotazníku mapujeme, jak vypadá DV ve 4. třídách základních škol v ČR.Získali jsme 496 respondentů, pedagogů. Dle jejich výpovědí je praktická část DV realizovánapředevším na dopravních hřištích (84 %). Školy dále DV realizují pomocí přednášek/beseds externisty, např. policisty (40 %) a pořádají projektové dny DV (29 %). V rámci DV je patrnýdůraz na bezpečné chování žáků v dopravě, neboť převažující témata, kterým je věnovánapozornost jsou dopravní značky (99 %), dopravní předpisy (90 %), povinná výbava kola (95%), důležitá telefonní čísla (94 %), kdežto udržitelnost v dopravě reflektuje asi třetinadotázaných pedagogů.

  • Název v anglickém jazyce

    Traffic education on 4th grades at elementary schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    Traffic education is a necessity in elementary education. Its goal is to promote road safety,healthy lifestyle, and sustainability. We created an online questionnaire to find out the realityof traffic education in 4th grades of Czech elementary schools. According to 496 responses fromteachers from elementary schools, we found out that the majority of pupils can get traffic skillsin traffic playgrounds (84 %). Then, lectures with other experts (e.g., police officers) arecommon (40 %) at schools as well as project methods of teaching (29 %). Safety topics areconsidered to be the most important: traffic signs (99 %), traffic rules (90 %), compulsorycycling equipment (95 %), and emergency telephone numbers (94 %), while only one-third ofrespondents teach about sustainability in traffic education.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2023 Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference

  • ISBN

    978-80-87570-61-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    67-72

  • Název nakladatele

    Extrasystem Praha © 2023

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    3. 11. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku