PODOBA DOPRAVNÍ VÝCHOVY VE 4. TŘÍDÁCH V ČESKÉ REPUBLICE
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73621064" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73621064 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf" target="_blank" >http://www.extrasystem.com/9788087570616.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
PODOBA DOPRAVNÍ VÝCHOVY VE 4. TŘÍDÁCH V ČESKÉ REPUBLICE
Popis výsledku v původním jazyce
Dopravní výchova (DV) je nepostradatelnou součástí základního vzdělávání. Jejím cílem jezlepšit bezpečnost na silnicích a podpořit zdravý životní styl a environmentální udržitelnost.Pomocí on-line dotazníku mapujeme, jak vypadá DV ve 4. třídách základních škol v ČR.Získali jsme 496 respondentů, pedagogů. Dle jejich výpovědí je praktická část DV realizovánapředevším na dopravních hřištích (84 %). Školy dále DV realizují pomocí přednášek/beseds externisty, např. policisty (40 %) a pořádají projektové dny DV (29 %). V rámci DV je patrnýdůraz na bezpečné chování žáků v dopravě, neboť převažující témata, kterým je věnovánapozornost jsou dopravní značky (99 %), dopravní předpisy (90 %), povinná výbava kola (95%), důležitá telefonní čísla (94 %), kdežto udržitelnost v dopravě reflektuje asi třetinadotázaných pedagogů.
Název v anglickém jazyce
Traffic education on 4th grades at elementary schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Traffic education is a necessity in elementary education. Its goal is to promote road safety,healthy lifestyle, and sustainability. We created an online questionnaire to find out the realityof traffic education in 4th grades of Czech elementary schools. According to 496 responses fromteachers from elementary schools, we found out that the majority of pupils can get traffic skillsin traffic playgrounds (84 %). Then, lectures with other experts (e.g., police officers) arecommon (40 %) at schools as well as project methods of teaching (29 %). Safety topics areconsidered to be the most important: traffic signs (99 %), traffic rules (90 %), compulsorycycling equipment (95 %), and emergency telephone numbers (94 %), while only one-third ofrespondents teach about sustainability in traffic education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
SCHOLA NOVA, QUO VADIS? 2023 Sborník recenzovaných příspěvků 8. ročníku mezinárodní vědecké konference
ISBN
978-80-87570-61-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
67-72
Název nakladatele
Extrasystem Praha © 2023
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Praha
Datum konání akce
3. 11. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—