Implementace IS HAP na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F23%3A73622566" target="_blank" >RIV/61989592:15210/23:73622566 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/23:73622566 RIV/61989592:15810/23:73622566
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202453" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202453</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Implementace IS HAP na Fakultě managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně
Popis výsledku v původním jazyce
Předmětem zakázky byla implementace Informačního systému pro hodnocení akademických pracovníků (IS HAP) na Fakulta managementu a ekonomiky Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (dále FAME UTB). Tato implementace zahrnovala především: provedení hloubkové analýzy uložených dat FAME UTB; prvotní nastavení modelu hodnocení IS HAP vycházející z této analýzy a představující zejména nastavení standardů pro jednotlivé pracovní pozice a jednotlivé oblasti hodnocení a nastavení bází pravidel pro agregaci hodnocení z různých oblastí (vzdělávací činnost, tvůrčí činnost, akademické funkce a manažerská činnost); provedení hodnocení akademických pracovníků na základě prvotního nastavení modelu; finální doladění parametrů modelu hodnocení na základě diskuze s vedením FAME UTB. IS HAP je nástrojem pro řízení kvality lidských zdrojů na vysokých školách. Výkon každého akademického pracovníka je v IS HAP hodnocen jak ve vzdělávací, tak v tvůrčí oblasti jeho činnosti. Vstupní data jsou získávána prostřednictvím webových formulářů, které jsou nejprve automaticky předvyplněny daty z informačních systémů STAG, OBD a RUV a následně doplněny daty poskytnutými akademickými pracovníky. Každé aktivitě obsažené ve formuláři je přiřazena bodová hodnota odrážející význam a/nebo časovou náročnost dané aktivity. Pro oblast vzdělávací i tvůrčí činnosti jsou stanovena standardní bodová hodnocení – odlišná pro odborné asistenty, docenty, profesory a další akademické pracovníky. Celková hodnocení v obou oblastech jsou zobrazena graficky a vyjádřena slovně s využitím jazykové fuzzy škály. Pro agregaci dílčích hodnocení za vzdělávací a tvůrčí činnost je následně použit jazykově orientovaný fuzzy expertní systém. Tento typ agregace je transparentní a srozumitelný i pro laiky, jelikož je popsán verbálně (pomocí pravidel typu „Jestliže…, pak…).
Název v anglickém jazyce
Implementation of IS HAP on the Faculty of Management and Economics of the Tomas Bata University in Zlín
Popis výsledku anglicky
The subject of this contract was the implementation of the Information system for academic staff performance evaluation (IS HAP in later text) on the Faculty of Management and Economics of the Tomas Bata University in Zlín (FAME UTB in later text). The implementation included: an in-depth analysis of the stored data of FAME UTB and a preliminary setting of the evaluation model parameters in the IS HAP based on the results of this analysis and represented mainly by the values of standards for the individual academic positions and both main evaluation areas and by the fuzzy rule-bases settings for aggregation of evaluations form the different evaluation areas (pedagogical and creative areas, academic offices and managerial activities); evaluation of the academic staff members of FAME UTB on the basis of the preliminary settings of the model; the final tuning of the evaluation model parameters stemming from the discussion with the FAME UTB management. The IS HAP is a tool for the human resources quality management at universities. In the IS HAP, the performance of each member of academic staff is evaluated in both pedagogical and creative (Research and Development) areas. Input data are acquired from a form which is filled by the data from the IS STAG, OBD, RUV, and subsequently supplemented by the data provided by the academic staff members. Each activity is assigned a score according to its importance and/or time-consumption. Both pedagogical and creative areas are assigned standard scores – different for senior assistant professors, associate professors, and professors. For better clarity and easier interpretation, the partial evaluations in both areas are available in graphical and verbal form. A linguistic fuzzy expert system is then used to aggregate the partial evaluations in both areas. This type of aggregation is transparent and comprehensible even to a layman as it is described verbally (If-then rules are used).
Klasifikace
Druh
V<sub>souhrn</sub> - Souhrnná výzkumná zpráva
CEP obor
—
OECD FORD obor
10102 - Applied mathematics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Údaje specifické pro druh výsledku
Počet stran výsledku
732
Místo vydání
—
Název nakladatele resp. objednatele
Univerzita Tomáše Bati
Verze
—