Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Hugo Haas at Columbia: Auteur on the Margins

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73625504" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73625504 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333205391" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333205391</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Hugo Haas at Columbia: Auteur on the Margins

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The chapter focuses on four American films produced and directed by Hugo Haas that were distributed by Columbia Pictures between (Pickup, Strange Fascination, One Girl&apos;s Confession and Bait). The author relates them to Haas&apos;s film and theatre work in Czechoslovakia and describes their specific poetics, influenced by his status as an exile and his situation on the fringes of the American film industry: their form was influenced by low budgets and limited technical resources. Despite these production constraints, the films stand out for their unusual consistency, which allows Haas to be labeled as an auteur of low-budget cinema. The chapter is part of a collective monograph published by the prestigious publishing house Les Éditions de l&apos;Œil on the occasion of the extensive retrospective of Columbia Pictures at the Locarno International Film Festival.

  • Název v anglickém jazyce

    Hugo Haas at Columbia: Auteur on the Margins

  • Popis výsledku anglicky

    The chapter focuses on four American films produced and directed by Hugo Haas that were distributed by Columbia Pictures between (Pickup, Strange Fascination, One Girl&apos;s Confession and Bait). The author relates them to Haas&apos;s film and theatre work in Czechoslovakia and describes their specific poetics, influenced by his status as an exile and his situation on the fringes of the American film industry: their form was influenced by low budgets and limited technical resources. Despite these production constraints, the films stand out for their unusual consistency, which allows Haas to be labeled as an auteur of low-budget cinema. The chapter is part of a collective monograph published by the prestigious publishing house Les Éditions de l&apos;Œil on the occasion of the extensive retrospective of Columbia Pictures at the Locarno International Film Festival.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60405 - Studies on Film, Radio and Television

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    The Lady with the Torch: Columbia Pictures (1929–1959)

  • ISBN

    978-2-35137-376-7

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    244-257

  • Počet stran knihy

    288

  • Název nakladatele

    Les Éditions de l’Œil

  • Místo vydání

    Montreuil

  • Kód UT WoS kapitoly