Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digitální tlak a FoMO u českých dospívajících

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73627175" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73627175 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.aplp.cz/archiv/2024-2/aplp-3-4-2024/" target="_blank" >https://www.aplp.cz/archiv/2024-2/aplp-3-4-2024/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.35198/APLP/2024-003-4-0001" target="_blank" >10.35198/APLP/2024-003-4-0001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Digitální tlak a FoMO u českých dospívajících

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie poukazuje na rozdíly v prožívání FoMO mezi pohlavími, přičemž dívky vykazují vyšší míru tohoto fenoménu, pravděpodobně kvůli silnějšímu zaměření na sociální vztahy. I když věk nebyl významným prediktorem, výsledky naznačují potřebu dalšího výzkumu zaměřeného na vývojové aspekty FoMO. Zjištění studie podtrhují význam preventivních opatření zaměřených na digitální gramotnost a intervencí podporujících zlepšení sebehodnocení, aby se zmírnily negativní dopady FoMO na duševní zdraví dospívajících.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Pressure and FoMO Among Czech Adolescents

  • Popis výsledku anglicky

    The study highlights sex differences in the experience of FoMO, with girls exhibiting higher levels, possibly due to a stronger focus on social relationships. Although age was not a significant predictor, the findings indicate the need for further research into the developmental aspects of FoMO. The study’s results emphasize the importance of preventive measures aimed at digital literacy and interventions promoting self-esteem to mitigate the negative impact of FoMO on adolescents’ mental health.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Adiktologie v preventivní a léčebné praxi

  • ISSN

    2570-8120

  • e-ISSN

    2570-8120

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    "138–146"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus