Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Soundscape of the Museum of the Second World War in Gdańsk as a Memory Apparatus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73629243" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73629243 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://muse.jhu.edu/pub/3/article/938319" target="_blank" >https://muse.jhu.edu/pub/3/article/938319</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2979/ham.00011" target="_blank" >10.2979/ham.00011</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Soundscape of the Museum of the Second World War in Gdańsk as a Memory Apparatus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents an analysis of the soundscape of the permanent exhibition at the Second World War Museum in Gda &amp; nacute;sk, an aspect that has received less attention in the scholarship. The exhibition and its soundscape are considered here as memory apparatuses, whose function is to disseminate and co-create national and transnational memory of the Second World War, while also relating visitors to the past and situating them within a remembering community. Highlighting &quot;sonic icons&quot; and sound mnemotopoi as constituent components of the exhibition, the article examines the role of the exhibition&apos;s sound layer in constructing its visitors&apos; affective recipient experience.

  • Název v anglickém jazyce

    The Soundscape of the Museum of the Second World War in Gdańsk as a Memory Apparatus

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents an analysis of the soundscape of the permanent exhibition at the Second World War Museum in Gda &amp; nacute;sk, an aspect that has received less attention in the scholarship. The exhibition and its soundscape are considered here as memory apparatuses, whose function is to disseminate and co-create national and transnational memory of the Second World War, while also relating visitors to the past and situating them within a remembering community. Highlighting &quot;sonic icons&quot; and sound mnemotopoi as constituent components of the exhibition, the article examines the role of the exhibition&apos;s sound layer in constructing its visitors&apos; affective recipient experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA22-34342S" target="_blank" >GA22-34342S: Akustická paměť druhé světové války v českém kontextu v letech 1990–2020</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    History &amp; Memory

  • ISSN

    0935-560X

  • e-ISSN

    1527-1994

  • Svazek periodika

    36

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    IL - Stát Izrael

  • Počet stran výsledku

    28

  • Strana od-do

    106-133

  • Kód UT WoS článku

    001341327700005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85205815219