Evidence-based strategies for active learning in large lectures
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15210%2F24%3A73629983" target="_blank" >RIV/61989592:15210/24:73629983 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Evidence-based strategies for active learning in large lectures
Popis výsledku v původním jazyce
Online workshop was led by assoc. prof. Sharon McMahon Sawyer (USA). Data collected from a pilot research study of TUL of students and instructors perspectives of educational processes showed that both are dissatisfied with traditional lectures. Traditional lectures place the burden of teaching on the instructor while the students role remains passive. Research shows students learn and remember more when they are actively involved in their own learning. This seminar offered instructors small strategies and practical tips to increase student engagement without adding to instructors workload, based on research findings and empirical evidence.
Název v anglickém jazyce
Evidence-based strategies for active learning in large lectures
Popis výsledku anglicky
Online workshop was led by assoc. prof. Sharon McMahon Sawyer (USA). Data collected from a pilot research study of TUL of students and instructors perspectives of educational processes showed that both are dissatisfied with traditional lectures. Traditional lectures place the burden of teaching on the instructor while the students role remains passive. Research shows students learn and remember more when they are actively involved in their own learning. This seminar offered instructors small strategies and practical tips to increase student engagement without adding to instructors workload, based on research findings and empirical evidence.
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
online
Stát konání akce
US - Spojené státy americké
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
19
Počet zahraničních účastníků
4
Typ akce podle státní přísl. účastníků
WRD - Celosvětová akce