Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F14%3A33141181" target="_blank" >RIV/61989592:15220/14:33141181 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi.
Název v anglickém jazyce
Peer mediation as an approach and method of resolving conflicts between pupils at school
Popis výsledku anglicky
Pupils have to solve their interpersonal conflicts usually a choice between two options - either to solve alone, escape, attack or negotiation with the adversary, or notify an adult conflict with the expectation that the conflict resolved for them. Out of the two options is peer mediation, based on independent, responsible and cooperative efforts to resolve the conflict. The aim of this chapter is to introduce peer mediation primarily as intellectual approach to conflict resolution in the school environment, familiar with its basic features as the method. Particular attention is devoted to the educational aspects of peer mediation with an emphasis on ethics education through experience. Conclusion chapter discusses the possibilities and limits of peermediation and makes recommendations for further study and practice.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Mediace a reflexe jejích aktuálních trendů
ISBN
978-80-7502-047-5
Počet stran výsledku
29
Strana od-do
241-269
Počet stran knihy
416
Název nakladatele
Leges
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—