Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F14%3A33141181" target="_blank" >RIV/61989592:15220/14:33141181 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Peer mediace jako přístup a metoda řešení konfliktů mezi žáky ve škole

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Žáci mají při řešení svých interpersonálních konfliktů obvykle na výběr mezi dvěma možnostmi - buď je řešit sami, únikem, útokem či vyjednáváním s protivníkem, nebo oznámit konflikt dospělému s očekáváním, že konflikt za ně vyřeší. Mimo obě možnosti stojí peer mediace, postavená na samostatné, zodpovědné a kooperativní snaze o vyřešení konfliktu. Cílem kapitoly je představit peer mediaci zejména jako myšlenkový přístup k řešení konfliktů ve školním prostředí, seznámit s jejími základními charakteristikami jako metody. Zvláštní pozornost je věnovaná výchovným aspektům peer mediace s důrazem na etickou výchovu prostřednictvím vlastní zkušenosti. Závěr kapitoly diskutuje možnosti a limity peer mediace a přináší doporučení pro její další zkoumání a praxi.

  • Název v anglickém jazyce

    Peer mediation as an approach and method of resolving conflicts between pupils at school

  • Popis výsledku anglicky

    Pupils have to solve their interpersonal conflicts usually a choice between two options - either to solve alone, escape, attack or negotiation with the adversary, or notify an adult conflict with the expectation that the conflict resolved for them. Out of the two options is peer mediation, based on independent, responsible and cooperative efforts to resolve the conflict. The aim of this chapter is to introduce peer mediation primarily as intellectual approach to conflict resolution in the school environment, familiar with its basic features as the method. Particular attention is devoted to the educational aspects of peer mediation with an emphasis on ethics education through experience. Conclusion chapter discusses the possibilities and limits of peermediation and makes recommendations for further study and practice.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Mediace a reflexe jejích aktuálních trendů

  • ISBN

    978-80-7502-047-5

  • Počet stran výsledku

    29

  • Strana od-do

    241-269

  • Počet stran knihy

    416

  • Název nakladatele

    Leges

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly