Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Framing as a Social Movement’s Transnational Strategy: The Gülen Movement’s EU-Turkey Discourses in the Post−2016 Online Media

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F21%3A73609249" target="_blank" >RIV/61989592:15220/21:73609249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://mv.iir.cz/article/view/1769" target="_blank" >https://mv.iir.cz/article/view/1769</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.32422/mv-cjir.1769" target="_blank" >10.32422/mv-cjir.1769</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Framing as a Social Movement’s Transnational Strategy: The Gülen Movement’s EU-Turkey Discourses in the Post−2016 Online Media

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper focuses on framing as a social movement’s transnational strategy. Applying the cultural approach to framing analysis, it investigates how the Gülen movement, as a social group with restricted access to national gatekeepers, uses discourse to internationalise a domestic power struggle with a powerful opponent. Moving the struggle to the international arena presents a discursive opportunity that determines which ideas become visible and legitimate both internationally and nationally. The importance of such internationalization increases in times of conflict and the media play a vital role in this process. The paper argues that the editors of the pro-Gülen movement foreign online platforms established after the movement was forced into exile following the failed 2016 coup, use strategic framing to tailor their frames for the host context and culture. That increases the resonance of their frames and the potential of the discursive opportunity. The article confirms the previous findings that media are a crucial resource for transnational social movements because policymakers are sensitive to public opinion, which is shaped by media frames.

  • Název v anglickém jazyce

    Framing as a Social Movement’s Transnational Strategy: The Gülen Movement’s EU-Turkey Discourses in the Post−2016 Online Media

  • Popis výsledku anglicky

    This paper focuses on framing as a social movement’s transnational strategy. Applying the cultural approach to framing analysis, it investigates how the Gülen movement, as a social group with restricted access to national gatekeepers, uses discourse to internationalise a domestic power struggle with a powerful opponent. Moving the struggle to the international arena presents a discursive opportunity that determines which ideas become visible and legitimate both internationally and nationally. The importance of such internationalization increases in times of conflict and the media play a vital role in this process. The paper argues that the editors of the pro-Gülen movement foreign online platforms established after the movement was forced into exile following the failed 2016 coup, use strategic framing to tailor their frames for the host context and culture. That increases the resonance of their frames and the potential of the discursive opportunity. The article confirms the previous findings that media are a crucial resource for transnational social movements because policymakers are sensitive to public opinion, which is shaped by media frames.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50601 - Political science

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-15958S" target="_blank" >GA19-15958S: Europeizace ve veřejném diskurzu kandidátských zemí EU</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Mezinarodni Vztahy

  • ISSN

    0323-1844

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2021

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    31

  • Strana od-do

    41-71

  • Kód UT WoS článku

    000727653900002

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85121917238