Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak je důležité mít nejvyšší stavební úřad

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15220%2F22%3A73617750" target="_blank" >RIV/61989592:15220/22:73617750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925" target="_blank" >https://www.ceeol.com/search/journal-detail?id=925</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak je důležité mít nejvyšší stavební úřad

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Autor se v předloženém příspěvku zaobírá otázkami důvodů pro zřízení Nejvyššího stavebního úřadu, který měl být vrcholným orgánem dříve plánované státní stavební správy, geneze vývoje právní úpravy zřizující Nejvyšší stavební úřad a zrušení Nejvyššího stavebního úřadu. K otázce, zda zrušení Nejvyššího stavebního úřadu na základě zákona, kterým se mění zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, a některé další související zákony, je přínosem nebo promarněnou příležitostí, autor není schopen zaujmout jednoznačný postoj. Existovaly totiž diametrální a zásadní rozdíly v obsahu věcného záměru a jednotlivých návrhů stavebního zákona, které Nejvyšší stavební úřad zřizovaly, přičemž z nich nevyplývala jasná koncepce zákonodárce pro tvorbu státní stavební správy, nebyl zcela vyjasněný vztah Nejvyššího stavebního úřadu a Ministerstva pro místní rozvoj v metodické oblasti a dále byla nedostatečně vyargumentována a vysvětlena koncepce integrace kompetencí ministerstev a dalších ústředních správních úřadů do Nejvyššího stavebního úřadu. Ovšem vzhledem k popisu jednotlivých variant stavební správy v rámci RIA, na jehož základě byl vládní návrh zákona, kterým se mění zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, a některé další související zákony, vypracován, se autor přiklání k názoru, že nevytvoření státní stavební správy na čele s Nejvyšším stavebním úřadem přeci jen promarněnou příležitostí je. Předložený příspěvek vychází z právního stavu platného ke dni 1. července 2022.

  • Název v anglickém jazyce

    How important it is to have a supreme building office

  • Popis výsledku anglicky

    The author deals with the issues of the reasons for the establishment of the Supreme Building Office as the supreme body of the planned state building administration, the genesis of the development of the legislation establishing the Supreme Building Office and the abolition of the Supreme Building Office. The author is not in a position to take a clear conclusion on the question, whether the abolition of the Supreme Building Office on the basis of the Act amending Act no. 283/2021 Coll., the Building Act, and certain other related acts, is a benefit or a missed opportunity. There were diametric and fundamental differences in the content of the substantive plan and the individual drafts of the Building Act that established the Supreme Building Office, which did not result in a clear concept of the legislator for the creation of the state building administration, the relationship between the Supreme Building Office and the Ministry for Regional Development in the methodological area was not fully clarified, and the concept of integration of the competences of ministries and other central administrative offices into the Supreme Building Office was insufficiently argued and explained. However, in view of the description of the various options for building administration in the RIA, on the basis of which the government‘s draft law amending Act no. 283/2021 Coll., the Building Act, and certain other related acts, was drawn up, the author is inclined to the opinion, that the failure to create a state building administration headed by the Supreme Building Office is after all a missed opportunity. The present contribution is based on the legal situation in force on the 1st of July 2022.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50501 - Law

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Iuridica Olomucensia

  • ISSN

    1801-0288

  • e-ISSN

    1805-9554

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    19

  • Strana od-do

    31-49

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus