Ekonomické předměty v bakalářském studijním programu sociální práce
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160946" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160946 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ekonomické předměty v bakalářském studijním programu sociální práce
Popis výsledku v původním jazyce
Sociální podnikání je v současné společnosti stále zajímavější i pro studenty sociální práce. Na českých univerzitách jsou pro sociální podnikání připravováni spíše studenti ekonomicky zaměřených oborů, než v rámci bakalářského (případně magisterského) studia sociální práce. Ekonomické znalosti a dovednosti jsou ale klíčovým předpokladem nejen pro budoucí pracovní uplatnění a případně sociální podnikání, ale i součástí všeobecného vzdělání a žádanou odbornou kompetencí také ve vztahu k řešení životních situací klientů. Na základě výsledků šetření analyzujeme názory současných i minulých studentů na přínosy ekonomických předmětů pro uplatnění na trhu práce. Navrhujeme doplnění minimálních standardů vzdělávání sociálních pracovníků o oblast sociální ekonomiky.
Název v anglickém jazyce
Courses on Economy in a Bachelor Study Programme of Social Work
Popis výsledku anglicky
Social entrepreneurship is currently gaining its significance in the society as well as among students of social work. However, at Czech universities, rather the students of economic disciplines than those enrolled in bachelor or master study programmes of social work are being educated in social entrepreneurship. Knowledge and skills in economy are, however, crucial not only for future employment opportunities or social entrepreneurship, but also a part of general knowledge and represent valued professional competence also with regard to intervening in clients' real-life events. Building upon the results of our surveys we analyze the opinions of current as well as former students as to the benefits of courses in economy for their prospects on the labor market. On that basis we propose an update of minimal standards of education of social workers with information in the field of social economy.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální práce / Sociálna práca
ISSN
1213-6204
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
26-39
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—