Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ekonomické předměty v bakalářském studijním programu sociální práce

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160946" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160946 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ekonomické předměty v bakalářském studijním programu sociální práce

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Sociální podnikání je v současné společnosti stále zajímavější i pro studenty sociální práce. Na českých univerzitách jsou pro sociální podnikání připravováni spíše studenti ekonomicky zaměřených oborů, než v rámci bakalářského (případně magisterského) studia sociální práce. Ekonomické znalosti a dovednosti jsou ale klíčovým předpokladem nejen pro budoucí pracovní uplatnění a případně sociální podnikání, ale i součástí všeobecného vzdělání a žádanou odbornou kompetencí také ve vztahu k řešení životních situací klientů. Na základě výsledků šetření analyzujeme názory současných i minulých studentů na přínosy ekonomických předmětů pro uplatnění na trhu práce. Navrhujeme doplnění minimálních standardů vzdělávání sociálních pracovníků o oblast sociální ekonomiky.

  • Název v anglickém jazyce

    Courses on Economy in a Bachelor Study Programme of Social Work

  • Popis výsledku anglicky

    Social entrepreneurship is currently gaining its significance in the society as well as among students of social work. However, at Czech universities, rather the students of economic disciplines than those enrolled in bachelor or master study programmes of social work are being educated in social entrepreneurship. Knowledge and skills in economy are, however, crucial not only for future employment opportunities or social entrepreneurship, but also a part of general knowledge and represent valued professional competence also with regard to intervening in clients' real-life events. Building upon the results of our surveys we analyze the opinions of current as well as former students as to the benefits of courses in economy for their prospects on the labor market. On that basis we propose an update of minimal standards of education of social workers with information in the field of social economy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální práce / Sociálna práca

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2016

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    26-39

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus