Fear, Anger, and Media-Induced Trauma During the Outbreak of COVID-19 in the Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73603419" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73603419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://doi.apa.org/fulltext/2020-42820-001.html" target="_blank" >https://doi.apa.org/fulltext/2020-42820-001.html</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1037/tra0000675" target="_blank" >10.1037/tra0000675</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Fear, Anger, and Media-Induced Trauma During the Outbreak of COVID-19 in the Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
Fear, anger and hopelessness were the most frequent traumatic emotional responses in the general public during the first stage of outbreak of the COVID-19 epidemic in the Czech Republic (N = 1.000). The four most frequent categories of fear were determined: (a) fear of the negative impact on household finances, (b) fear of the negative impact on the household finances of significant others, (c) fear of the unavailability of health care, and (d) fear of an insufficient food supply. The pessimistic communications used by the Czech mass media contributed to intensifying traumatic feelings, fears and psychological distress in the general public during the outbreak of the COVID-19 epidemic.
Název v anglickém jazyce
Fear, Anger, and Media-Induced Trauma During the Outbreak of COVID-19 in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
Fear, anger and hopelessness were the most frequent traumatic emotional responses in the general public during the first stage of outbreak of the COVID-19 epidemic in the Czech Republic (N = 1.000). The four most frequent categories of fear were determined: (a) fear of the negative impact on household finances, (b) fear of the negative impact on the household finances of significant others, (c) fear of the unavailability of health care, and (d) fear of an insufficient food supply. The pessimistic communications used by the Czech mass media contributed to intensifying traumatic feelings, fears and psychological distress in the general public during the outbreak of the COVID-19 epidemic.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50101 - Psychology (including human - machine relations)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychological Trauma-Theory Research Practice and Policy
ISSN
1942-9681
e-ISSN
—
Svazek periodika
12
Číslo periodika v rámci svazku
5
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
546-549
Kód UT WoS článku
000548598100038
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85086658003