Teologie pro život (a v životě) křesťana
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73607149" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73607149 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.dialogevropa21.cz/storage/cisla/Dialog_Evropa_21_1_4_2020.pdf" target="_blank" >https://www.dialogevropa21.cz/storage/cisla/Dialog_Evropa_21_1_4_2020.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teologie pro život (a v životě) křesťana
Popis výsledku v původním jazyce
Článek se zabývá otázkou vývoje studia teologie v katolické církvi v chronologické perspektivě. Zatímco Ještě před sto lety bylo teologické studium doménou úzce profilovaného typu studentů (tj. teologie jako součást formace pro budoucí kněze), v průběhu 20. století se otevírá širšímu okruhu zájemců (pastorační pomocníci, laičtí katecheté, atd.) Apoštolská konstituce papeže Františka Veritatis gaudium z 8. prosince 2017 a hermeneutika jejího poselství však znamenají výchozí bod nové etapy pojetí role teologického (i obecně církevního) vysokoškolského vzdělávání, když začleňuje právě toto studium do "misijní proměny církve". V poslední části článku se proto věnuji volání papeže Františka, aby se církevní univerzitní vzdělávání stalo "prozřetelnou kulturní laboratoří".
Název v anglickém jazyce
Theology in the life (and for the life) of a Christian
Popis výsledku anglicky
This article deals with the question of the evolution of the theological education in the Catholic Church in a chronological pespective. While studying theology used to be a domain of a narrowly profiled students (i.e. theology as a necessary intellectual formation for the future priests), it has significantly changed during the 20th century (theological education has opened for pastoral assistents, lay catechists etc.). The Apostolic Constitution Veritatis gaudium (8. December 2017) and the hermeneutics of its message shapes a new way how to conceive the theology (and more broadly ecclesial) higher education as a part of the "missionary transformation of the Church". In the last part of the article, therefore, I analyse the pope Francis`s call to conceive the Church`s higher education as a "providential cultural laboratory".
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60303 - Theology
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Dialog Evropa XXI.
ISSN
1210-8332
e-ISSN
—
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
1-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
87-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—