Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Teologie pro život (a v životě) křesťana

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F20%3A73607149" target="_blank" >RIV/61989592:15260/20:73607149 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.dialogevropa21.cz/storage/cisla/Dialog_Evropa_21_1_4_2020.pdf" target="_blank" >https://www.dialogevropa21.cz/storage/cisla/Dialog_Evropa_21_1_4_2020.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Teologie pro život (a v životě) křesťana

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek se zabývá otázkou vývoje studia teologie v katolické církvi v chronologické perspektivě. Zatímco Ještě před sto lety bylo teologické studium doménou úzce profilovaného typu studentů (tj. teologie jako součást formace pro budoucí kněze), v průběhu 20. století se otevírá širšímu okruhu zájemců (pastorační pomocníci, laičtí katecheté, atd.) Apoštolská konstituce papeže Františka Veritatis gaudium z 8. prosince 2017 a hermeneutika jejího poselství však znamenají výchozí bod nové etapy pojetí role teologického (i obecně církevního) vysokoškolského vzdělávání, když začleňuje právě toto studium do &quot;misijní proměny církve&quot;. V poslední části článku se proto věnuji volání papeže Františka, aby se církevní univerzitní vzdělávání stalo &quot;prozřetelnou kulturní laboratoří&quot;.

  • Název v anglickém jazyce

    Theology in the life (and for the life) of a Christian

  • Popis výsledku anglicky

    This article deals with the question of the evolution of the theological education in the Catholic Church in a chronological pespective. While studying theology used to be a domain of a narrowly profiled students (i.e. theology as a necessary intellectual formation for the future priests), it has significantly changed during the 20th century (theological education has opened for pastoral assistents, lay catechists etc.). The Apostolic Constitution Veritatis gaudium (8. December 2017) and the hermeneutics of its message shapes a new way how to conceive the theology (and more broadly ecclesial) higher education as a part of the &quot;missionary transformation of the Church&quot;. In the last part of the article, therefore, I analyse the pope Francis`s call to conceive the Church`s higher education as a &quot;providential cultural laboratory&quot;.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60303 - Theology

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Dialog Evropa XXI.

  • ISSN

    1210-8332

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    87-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus