Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73608750" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73608750 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188636" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188636</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/cmtf.21.24459899" target="_blank" >10.5507/cmtf.21.24459899</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kolektivní monografie přináší speciálněpedagogický pohled na vybrané expresivní terapie. Autoři monografie mají jak teoretické, tak praktické zkušenosti s jednotlivými terapiemi. Úvodní kapitola tvoří teoretický popis expresivních terapií a jejich současný stav v České republice a na Slovensku. Na ni pak navazují praktické kapitoly, v nichž jsou rozebírány jednotlivé expresivní terapie. Pořadí kapitol není náhodné. Jako první je uvedena nejstarší terapie, která pracuje s vizuálním uměním (arteterapie), dále pak terapie, jež vycházejí z přirozené dětské činnosti – hry (metoda práce v hliněném poli, herní terapie), a terapie, které pracují s psaným příběhem (dramaterapie, resp. Bibliodrama, a tvůrčí psaní). V každé kapitole jsou nejdříve uvedena teoretická východiska jednotlivých terapií, dále pak příklady z praxe a kazuistika. Kapitoly jsou doplněny i o konkrétní výzkumné aktivity.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogical-psychological aspects of expressive therapies for individuals with special educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    The collective monograph provides a view of special pedagogy on selected expressive therapies. The authors of the monograph have both theoretical and practical experience with individual therapies. The introductory chapter consists of a theoretical description of expressive therapies and their current state in Czechia and Slovakia. It is then followed by practical chapters in which individual expressive therapies are discussed. The order of the chapters is not random. The first is the oldest therapy that works with visual art (art therapy), as well as therapies that are based on natural children’s activities – games (Work at the Clay Field®, Play therapy) and therapies that work with the written story (Drama therapy or Bibliodrama and Creative writing). Each chapter first lists the theoretical introduction to individual therapies, as well as practical and case studies. The chapters are also complemented by descriptions of specific research activities.

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    978-80-244-5989-9

  • Počet stran knihy

    167

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy