Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F21%3A73608750" target="_blank" >RIV/61989592:15260/21:73608750 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333188636" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333188636</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5507/cmtf.21.24459899" target="_blank" >10.5507/cmtf.21.24459899</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogicko-psychologické aspekty expresivních terapií u jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami
Popis výsledku v původním jazyce
Kolektivní monografie přináší speciálněpedagogický pohled na vybrané expresivní terapie. Autoři monografie mají jak teoretické, tak praktické zkušenosti s jednotlivými terapiemi. Úvodní kapitola tvoří teoretický popis expresivních terapií a jejich současný stav v České republice a na Slovensku. Na ni pak navazují praktické kapitoly, v nichž jsou rozebírány jednotlivé expresivní terapie. Pořadí kapitol není náhodné. Jako první je uvedena nejstarší terapie, která pracuje s vizuálním uměním (arteterapie), dále pak terapie, jež vycházejí z přirozené dětské činnosti – hry (metoda práce v hliněném poli, herní terapie), a terapie, které pracují s psaným příběhem (dramaterapie, resp. Bibliodrama, a tvůrčí psaní). V každé kapitole jsou nejdříve uvedena teoretická východiska jednotlivých terapií, dále pak příklady z praxe a kazuistika. Kapitoly jsou doplněny i o konkrétní výzkumné aktivity.
Název v anglickém jazyce
Pedagogical-psychological aspects of expressive therapies for individuals with special educational needs
Popis výsledku anglicky
The collective monograph provides a view of special pedagogy on selected expressive therapies. The authors of the monograph have both theoretical and practical experience with individual therapies. The introductory chapter consists of a theoretical description of expressive therapies and their current state in Czechia and Slovakia. It is then followed by practical chapters in which individual expressive therapies are discussed. The order of the chapters is not random. The first is the oldest therapy that works with visual art (art therapy), as well as therapies that are based on natural children’s activities – games (Work at the Clay Field®, Play therapy) and therapies that work with the written story (Drama therapy or Bibliodrama and Creative writing). Each chapter first lists the theoretical introduction to individual therapies, as well as practical and case studies. The chapters are also complemented by descriptions of specific research activities.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-5989-9
Počet stran knihy
167
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—