Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Time trends in schoolwork pressure among Dutch adolescents, 2001-2017: Gender and educational differences

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F22%3A73609923" target="_blank" >RIV/61989592:15260/22:73609923 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189810" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189810</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1177/14034948211018388" target="_blank" >10.1177/14034948211018388</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Time trends in schoolwork pressure among Dutch adolescents, 2001-2017: Gender and educational differences

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Aims: This study investigated gender and educational differences in trends in schoolwork pressure between 2001 and 2017 in nationally representative samples of Dutch adolescents in secondary education. Methods: Data from five surveys of the Dutch Health Behaviour in School-aged Children study were used. Results: Across the surveys, an increase in perceived schoolwork pressure was observed. Girls and adolescents enrolled in the higher educational levels reported higher levels of perceived schoolwork pressure and the strongest increase in schoolwork pressure over time. Especially for girls, there was a stronger increase in schoolwork pressure for those enrolled in higher educational tracks. Conclusions: Increases in schoolwork pressure over time were stronger among Dutch girls and students in the higher educational levels. Over time, schoolwork pressure increased most among girls in the highest educational levels. Explanations and implications for these results are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Time trends in schoolwork pressure among Dutch adolescents, 2001-2017: Gender and educational differences

  • Popis výsledku anglicky

    Aims: This study investigated gender and educational differences in trends in schoolwork pressure between 2001 and 2017 in nationally representative samples of Dutch adolescents in secondary education. Methods: Data from five surveys of the Dutch Health Behaviour in School-aged Children study were used. Results: Across the surveys, an increase in perceived schoolwork pressure was observed. Girls and adolescents enrolled in the higher educational levels reported higher levels of perceived schoolwork pressure and the strongest increase in schoolwork pressure over time. Especially for girls, there was a stronger increase in schoolwork pressure for those enrolled in higher educational tracks. Conclusions: Increases in schoolwork pressure over time were stronger among Dutch girls and students in the higher educational levels. Over time, schoolwork pressure increased most among girls in the highest educational levels. Explanations and implications for these results are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    SCANDINAVIAN JOURNAL OF PUBLIC HEALTH

  • ISSN

    1403-4948

  • e-ISSN

    1651-1905

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    5

  • Stát vydavatele periodika

    NO - Norské království

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    538-541

  • Kód UT WoS článku

    000666879600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85107996152