Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SMARTPHONES, INTERNET BANKING, AND ONLINE EDUCATION: HOW DID THE COVID-19 PANDEMIC INFLUENCE THE SKILLS FOR THE DIGITAL AGE

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F22%3A73616268" target="_blank" >RIV/61989592:15260/22:73616268 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333196155" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333196155</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SMARTPHONES, INTERNET BANKING, AND ONLINE EDUCATION: HOW DID THE COVID-19 PANDEMIC INFLUENCE THE SKILLS FOR THE DIGITAL AGE

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Digital technologies became one of the most important means of communication during the Covid-19 pandemic. Due to online learning and working from home, the pressure to increase ICT competencies has increased. This paper aims to analyse the influence of the COVID-19 pandemic on the skills for the digital age. The research data consists of two samples. The first was collected from October 2018 to June 2019 and the second from September 2020 to January 2022, i. e. during the period of anti-pandemic restrictions. The samples are representative of the Czech population. The hypotheses about the Covid-19 pandemic interference with the sociodemographic factors of age and gender and its significant impact on using smartphones, internet banking, and the internet to find information to further education were tested. The statistical significance of hypotheses were tested using χ2 statistics and Pearson G2 statistics for two-way (C × R) and contingency tables. The change in the use of smartphones and internet banking in the COVID-19 pandemic era was proved. Internet use for further education significantly changed only in the group of respondents in middle adulthood.

  • Název v anglickém jazyce

    SMARTPHONES, INTERNET BANKING, AND ONLINE EDUCATION: HOW DID THE COVID-19 PANDEMIC INFLUENCE THE SKILLS FOR THE DIGITAL AGE

  • Popis výsledku anglicky

    Digital technologies became one of the most important means of communication during the Covid-19 pandemic. Due to online learning and working from home, the pressure to increase ICT competencies has increased. This paper aims to analyse the influence of the COVID-19 pandemic on the skills for the digital age. The research data consists of two samples. The first was collected from October 2018 to June 2019 and the second from September 2020 to January 2022, i. e. during the period of anti-pandemic restrictions. The samples are representative of the Czech population. The hypotheses about the Covid-19 pandemic interference with the sociodemographic factors of age and gender and its significant impact on using smartphones, internet banking, and the internet to find information to further education were tested. The statistical significance of hypotheses were tested using χ2 statistics and Pearson G2 statistics for two-way (C × R) and contingency tables. The change in the use of smartphones and internet banking in the COVID-19 pandemic era was proved. Internet use for further education significantly changed only in the group of respondents in middle adulthood.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50902 - Social sciences, interdisciplinary

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    International Scientific Conference on SOCIAL SCIENCES - ISCSS2022

  • ISBN

  • ISSN

    2682-9959

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    SGEM

  • Místo vydání

    Albena

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    22. 8. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku