Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Papacy in the digital age: the end of the imperative

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73621237" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73621237 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333201124" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333201124</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Papacy in the digital age: the end of the imperative

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work of Popes John Paul II, Benedict XVI, and Francis is accompanied by a dynamic change in the forms of media communication. The primary textual sources for this text are the statements of Popes John Paul II, Benedict XVI, and Francis on World Communications Day, as well as their activities aimed at promoting the active presence of the Church in the new tools of media communication. With the help of a diachronic analysis of the continuity and discontinuity of the magisterium’s approach to media communication, we will present how the progressive ideas of the Papal See have been reflected in its activity in the virtual communication space. Our aim is to demonstrate how, in recent years, imperatives have been disappearing in the texts of popes reflecting the media experiences and how their messages have been opening up to a wider audience in terms of their content.

  • Název v anglickém jazyce

    Papacy in the digital age: the end of the imperative

  • Popis výsledku anglicky

    The work of Popes John Paul II, Benedict XVI, and Francis is accompanied by a dynamic change in the forms of media communication. The primary textual sources for this text are the statements of Popes John Paul II, Benedict XVI, and Francis on World Communications Day, as well as their activities aimed at promoting the active presence of the Church in the new tools of media communication. With the help of a diachronic analysis of the continuity and discontinuity of the magisterium’s approach to media communication, we will present how the progressive ideas of the Papal See have been reflected in its activity in the virtual communication space. Our aim is to demonstrate how, in recent years, imperatives have been disappearing in the texts of popes reflecting the media experiences and how their messages have been opening up to a wider audience in terms of their content.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50802 - Media and socio-cultural communication

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Rilevanza e ascolto: comunicare il messaggio cristiano nella pluralità delle voci contemporanee

  • ISBN

    979-12-5482-169-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    381-392

  • Název nakladatele

    EDUSC

  • Místo vydání

    Roma

  • Místo konání akce

    Itálie, Řím

  • Datum konání akce

    2. 5. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku