Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multidisciplinární spolupráce pro děti a mládež s duševním onemocněním

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F23%3A73622295" target="_blank" >RIV/61989592:15260/23:73622295 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333202182" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333202182</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Multidisciplinární spolupráce pro děti a mládež s duševním onemocněním

  • Popis výsledku v původním jazyce

    CÍLE: Cílem této studie je na základě tematické analýzy představit zkušenost odborníků s multidisciplinární spoluprací v oblasti duševního zdraví dětí. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: Multidisciplinarita v sociální práci je založena na spolupráci odborníků z různých oborů. Za využití různých modelů spolupráce umožňuje zasahovat do komplexních sociálních problémů a vytvářet holistický pohled na klienta. Cílené intervence v oblasti duševního zdraví nabývají na důležitosti a reforma psychiatrické péče včetně propojení sociálních a zdravotních služeb se stávají prioritou. Sociální pracovníci zde mají významnou roli. Multidisciplinární přístup pomáhá předcházet vzniku a eskalaci duševních potíží u dětí. METODY: Výzkum byl realizován prostřednictvím kvalitativní aplikované metody DIPEx a zahrnoval 19 rozhovorů s odborníky pracujícími s dětmi s potížemi v oblasti duševního zdraví. Výsledky byly zpracovány a analyzovány pomocí induktivní tematické analýzy. VÝSLEDKY: Odborníci identifikovali výhody multidisciplinarity, jako je vyšší kvalita, odbornost a efektivita, osobní podpora a lepší dostupnost psychiatrické péče. Nevýhody spatřovali např. v konkurenci a komunikaci mezi odbornostmi a v náročnosti. Jmenovali také systémové bariéry (nedostatečné metodické ukotvení, nízká podpora). Vnímání multidisciplinární spolupráce se mírně lišilo ve zdravotnictví, školství a sociální práci. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Závěry naznačují potřebu větší podpory multidisciplinarity v sociální práci s dětmi, které jsou ohroženy vznikem nebo eskalací duševních onemocnění.

  • Název v anglickém jazyce

    Multidisciplinary Collaboration for Children and Youth with Mental Illness

  • Popis výsledku anglicky

    OBJECTIVES: Within the study, we aimed to present professionals’ experiences with multidisciplinary collaboration for the protection of children’s mental health. THEORETICAL BASE: The multidisciplinary approach in social work is based on the effective collaboration of various professionals. Utilising various collaboration models addresses several approaches to complex social issues and help to form holistic perspectives on clients. Targeted mental health interventions have become more important, and resolvedly, psychiatric care reform professionals have sought to prioritise the integration of social and health services into care routines; social workers thus play a significant role in this context. The multidisciplinary approach has been proven to support the prevention and mitigation of mental health issues in children. METHODS: We used the qualitative applied DIPEx method and conducted 19 interviews with professionals working with children with mental health difficulties. We examined the resulting data using inductive thematic analysis. OUTCOMES: Professionals identified the multidisciplinary approach as higher quality, as it yields more expertise and efficiency in practice, personal support, and opportunities to access to mental health care services. Disadvantages of this approach include the competition and communication among various disciplines as well as other demands, while other systemic barriers include insufficient methodological anchoring and support. Perceptions of multidisciplinary collaboration differed slightly among health, education and social worker response data. SOCIAL WORK IMPLICATIONS: Based on the findings, we suggest bolstering a greater support for the multidisciplinary approach, and more teamwork for social work professionals working with children at risk of developing or exacerbating their mental illness.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30304 - Public and environmental health

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Socialni Prace

  • ISSN

    1213-6204

  • e-ISSN

    1805-885X

  • Svazek periodika

    2023

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    5-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85183168253