Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Maloobchod v ČR po roce 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F05%3A00003100" target="_blank" >RIV/61989592:15310/05:00003100 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Maloobchod v ČR po roce 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Pochopit procesy odehrávající se na území České republiky v oblasti maloobchodu a maloobchodní sítě po roce 1989, znamená poznat širší souvislosti tohoto vývoje. Z hlediska vývoje maloobchodu před rokem 1989 a po tomto roce lze účelově vymezit tři periody: období mezi světovými válkami (1), období centrálně plánované ekonomiky (2) a období ekonomické transformace po roce 1989 (3). Vývoj v odvětví maloobchodu po roce 1989 lze rozdělit do dvou základních etap: atomizace maloobchodní sítě - období 1. poloviny 90. let 20. století vyznačující se dynamickými přírůstky prodejních kapacit (1) a 2. internacionalizace a globalizace maloobchodní sítě - období 2. poloviny 90. let 20. století vyznačující se vysokou angažovaností zahraničních obchodních řetězců na českém trhu, které postupně převzaly kontrolu nad vývojem odvětví (2).V průběhu transformačního období se vyvinuly dvě typické podnikatelské skupiny v rámci odvětví, a to tuzemský nezávislý obchod a skupina zahraničních obchodních řetězců.

  • Název v anglickém jazyce

    Retail Trade in the Czech Republic after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    To understand the processes taking place in the territory of the Czech Republic in the field of the retail trade and retail network after 1989 means to explore a broader context of this evolution. From the point of view of the retail before 1989 and theperiod after this year, it is possible to discern three specific periods: period between the world wars (1), period of the centrally planned economics (2) and period of the economic transformation after 1989 (3). The development in the field of the retail after 1989 may be divided into two basic stages: atomisation of the retail network - the period of the 1st half of the 1990s characterised by dynamic increase of selling capacities (1) and internationalisation and globalisation of the retail network -the period of the 2nd half of the 1990s, characterised by a high involvement of foreign commercial chains in the Czech market, taking successively control over the development of the branch (2). In course of the transformation period, two

Klasifikace

  • Druh

    B - Odborná kniha

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA402%2F04%2F0535" target="_blank" >GA402/04/0535: Transformace sektoru služeb na území</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • ISBN

    80-244-1274-8

  • Počet stran knihy

    126

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Kód UT WoS knihy