Marketing kulturních a přírodních památek v ČR pro podporu cestovního ruchu v regionech
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F06%3A00002870" target="_blank" >RIV/61989592:15310/06:00002870 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Marketing of Cultural and Natural Monuments in the Czech Republic for the Promotion of Tourist Trade in Regions
Popis výsledku v původním jazyce
However, a tourist product based on the utility of cultural and natural monuments is somewhat different from other "classical" products. This is particularly due to the individuality of particular kinds of monuments which is, to a certain extent, resulting also from legislative restrictions limiting their functioning. The operation of cultural monuments in the Czech Republic is regulated by the Act to regulate the care of historical monuments, while ulitisation and valorisation of natural monuments is limited by the Environment and Ladscape Protection Act.
Název v anglickém jazyce
Marketing of Cultural and Natural Monuments in the Czech Republic for the Promotion of Tourist Trade in Regions
Popis výsledku anglicky
However, a tourist product based on the utility of cultural and natural monuments is somewhat different from other "classical" products. This is particularly due to the individuality of particular kinds of monuments which is, to a certain extent, resulting also from legislative restrictions limiting their functioning. The operation of cultural monuments in the Czech Republic is regulated by the Act to regulate the care of historical monuments, while ulitisation and valorisation of natural monuments is limited by the Environment and Ladscape Protection Act.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/RM02%2F22%2F05" target="_blank" >RM02/22/05: Analýza přeshraniční spolupráce v euroregionálních strukturách na česko-polském pohraničí</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Zeszyty Naukowe. Turystyka i Rekreacja
ISSN
1732-8497
e-ISSN
—
Svazek periodika
312
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
127-138
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—