Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geoinformatics as Important Resources in Geography Teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F09%3A00010656" target="_blank" >RIV/61989592:15310/09:00010656 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geoinformatics as Important Resources in Geography Teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Present society requires high-quality educated experts in almost all branches. For it, the abilities to perceive spatial phenomena correctly, to dispose accurate spatial imagination and to decide in space properly are relevant aspects in their competences (so-called spatial literacy). Beside congenital individual preconditions geography is the only school discipline educating spatial literacy. Information and communication technologies immersed into all specialisations and most everyday activities significantly appeal on demand to educate geographers with high geoinformatic literacy. The geoinformatic literacy is beamed students through geography teachers which have to have these abilities at appropriate level. Concerning professional education of practical geographers (both geography teachers and geography-experts) there is necessary to educate geography with all geoinformatic aspects. The paper treats arguments for teacher education within, with and by geoinformatics (GI) and geoinfo

  • Název v anglickém jazyce

    Geoinformatics as Important Resources in Geography Teaching

  • Popis výsledku anglicky

    Present society requires high-quality educated experts in almost all branches. For it, the abilities to perceive spatial phenomena correctly, to dispose accurate spatial imagination and to decide in space properly are relevant aspects in their competences (so-called spatial literacy). Beside congenital individual preconditions geography is the only school discipline educating spatial literacy. Information and communication technologies immersed into all specialisations and most everyday activities significantly appeal on demand to educate geographers with high geoinformatic literacy. The geoinformatic literacy is beamed students through geography teachers which have to have these abilities at appropriate level. Concerning professional education of practical geographers (both geography teachers and geography-experts) there is necessary to educate geography with all geoinformatic aspects. The paper treats arguments for teacher education within, with and by geoinformatics (GI) and geoinfo

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA205%2F06%2F0965" target="_blank" >GA205/06/0965: Vizualizace, interpretace a percepce prostorových informací v tematických mapách</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Teaching Geography in and for Europe - Geographical issues and innovative approaches

  • ISBN

    978-3-86664-569-1

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    199

  • Název nakladatele

    Berlin, mbvberlin - mensch und buch verlag

  • Místo vydání

  • Kód UT WoS kapitoly