Integration of visually impaired people in the knowledge society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F10%3A10215157" target="_blank" >RIV/61989592:15310/10:10215157 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15410/10:10215157
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Integration of visually impaired people in the knowledge society
Popis výsledku v původním jazyce
In today's modern society it is essential that persons with visual impairments have the same starting point and thus the opportunities as their peers without visual impairment. In our contribution we would like to focus on problems of spatial orientation, which is an essential part of everyone's life. One way to facilitate learning about space and spatial relations is the maximum utilization of compensatory factors, coupled with modern technical equipment and tools, including relief maps. At Palacky University in Olomouc runs for the third year project, which focuses on creating opportunities and testing new 3D maps. Given the experience gained will post the results of long-term testing.
Název v anglickém jazyce
Integration of visually impaired people in the knowledge society
Popis výsledku anglicky
In today's modern society it is essential that persons with visual impairments have the same starting point and thus the opportunities as their peers without visual impairment. In our contribution we would like to focus on problems of spatial orientation, which is an essential part of everyone's life. One way to facilitate learning about space and spatial relations is the maximum utilization of compensatory factors, coupled with modern technical equipment and tools, including relief maps. At Palacky University in Olomouc runs for the third year project, which focuses on creating opportunities and testing new 3D maps. Given the experience gained will post the results of long-term testing.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F1031" target="_blank" >GA406/08/1031: Percepce geoprostoru prostřednictvím tyflomap moderního typu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
First Part of the Pre-Cnferece Proseedings of the Special Focus on 10 th ICESKS: information, Communication, and Economic Sciences in the knowledge Society
ISBN
978-953-7210-31-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
—
Název nakladatele
University of Zagreb
Místo vydání
Zagreb
Místo konání akce
Zagreb
Datum konání akce
11. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—