The Role of Mid-Range Universities in Knowledge Transfer in Non-Metropolitan Regions in Central Eastern Europe
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F11%3A33118604" target="_blank" >RIV/61989592:15310/11:33118604 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/09654313.2011.586186" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1080/09654313.2011.586186</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/09654313.2011.586186" target="_blank" >10.1080/09654313.2011.586186</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Mid-Range Universities in Knowledge Transfer in Non-Metropolitan Regions in Central Eastern Europe
Popis výsledku v původním jazyce
This paper focuses on the specific role of mid-range universities in knowledge transfer and explores the knowledge flows from these mid-range universities which face a number of additional constraints in transitional Central Eastern European (CEE) regions. The first part focuses on the theoretical framework of knowledge transfers and on the types of university- industry linkages involving knowledge transfer in the case of mid-range universities. The next section examines the development path and specific trajectories of universities in post-communist countries. The following sections draw on the findings of the ERAWATCH research and focus on cases from the non-metropolitan regions of Hungary and the Czech Republic in order to examine the specific barriers to knowledge transfer and explain the reasons behind the traditionally weaker role of mid-range universities. The paper argues that ambitious university-based developmental models have to be revised in CEE regions and the future devel
Název v anglickém jazyce
The Role of Mid-Range Universities in Knowledge Transfer in Non-Metropolitan Regions in Central Eastern Europe
Popis výsledku anglicky
This paper focuses on the specific role of mid-range universities in knowledge transfer and explores the knowledge flows from these mid-range universities which face a number of additional constraints in transitional Central Eastern European (CEE) regions. The first part focuses on the theoretical framework of knowledge transfers and on the types of university- industry linkages involving knowledge transfer in the case of mid-range universities. The next section examines the development path and specific trajectories of universities in post-communist countries. The following sections draw on the findings of the ERAWATCH research and focus on cases from the non-metropolitan regions of Hungary and the Czech Republic in order to examine the specific barriers to knowledge transfer and explain the reasons behind the traditionally weaker role of mid-range universities. The paper argues that ambitious university-based developmental models have to be revised in CEE regions and the future devel
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP402%2F06%2FP089" target="_blank" >GP402/06/P089: Strategické služby, regionální rozvoj a postkomunistická transformace: směrem ke znalostní ekonomice?</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
European Planning Studies
ISSN
0965-4313
e-ISSN
—
Svazek periodika
19
Číslo periodika v rámci svazku
9
Stát vydavatele periodika
GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska
Počet stran výsledku
22
Strana od-do
1669-1690
Kód UT WoS článku
000297842300006
EID výsledku v databázi Scopus
—