Kartografická sémiologie v moderním typu 3D tyflomap a její vnímání uživateli
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F12%3A33143228" target="_blank" >RIV/61989592:15310/12:33143228 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Kartografická sémiologie v moderním typu 3D tyflomap a její vnímání uživateli
Popis výsledku v původním jazyce
V souvislosti se vzrůstajícím počtem zrakově postižených osob stoupá význam tyflokartografie - tvorby hmatových map. Jedním z moderních trendů tyflokartografie je metoda 3D tisku. Velmi důležitým aspektem při tvorbě těchto map je dodržení sémiologickýchpravidel. Důležité je, aby byly moderní tyflomapy dostupné, a to na všech úrovních vzdělávání. V textu se autorka zabývá technickou stránkou a metodikou používání tyflomap, aspekty tyfloznaků a metodikou používání tyflomap.
Název v anglickém jazyce
Cartographic Semiology of Modern Type of 3D Tactile Maps and User Perception
Popis výsledku anglicky
In connection with the growing number of visually impaired people there is growing also the need of tactile cartography - making tactile maps. One of the modern trends in tactile cartography is a method of 3D printing. A very important aspect in the creation of these maps is compliance of semiotic rules. It is important to make modern tactile maps available at all levels for many users. In the text, the author deals with the technical aspect of the methodology and usage of tactile maps, aspects and methodology of tactile maps symbology.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Speciální pedagogika
ISSN
1211-2720
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
1-12
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—