E-learning for Visual Programming Language
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33150193" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33150193 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
E-learning for Visual Programming Language
Popis výsledku v původním jazyce
Students at study branch Geoinformatics use several software products for the creation and analyzing spatial data. Software products belong to the special information systems named Geographic Information System (GIS). The practical lectures take place inthe computer laboratory. Courses are supported by e-learning portal based on open source learning platform Moodle. E-learning portal of Department of Geoinformatics supports both bachelor study "Geoinformatics and Geography" both master study "Geoinformatics". Some lectures have been created for lecturing visual programming languages. Visual programming languages in GIS are aimed for the batch automatic data processing in GIS. Skills with visual programming languages are important for advanced users inGIS. Visual programming languages are more comprehensible than textual programming languages. Students in second and third year are ready to learn it. They are also familiar with e-learning courses and blended learning. The presented e-l
Název v anglickém jazyce
E-learning for Visual Programming Language
Popis výsledku anglicky
Students at study branch Geoinformatics use several software products for the creation and analyzing spatial data. Software products belong to the special information systems named Geographic Information System (GIS). The practical lectures take place inthe computer laboratory. Courses are supported by e-learning portal based on open source learning platform Moodle. E-learning portal of Department of Geoinformatics supports both bachelor study "Geoinformatics and Geography" both master study "Geoinformatics". Some lectures have been created for lecturing visual programming languages. Visual programming languages in GIS are aimed for the batch automatic data processing in GIS. Skills with visual programming languages are important for advanced users inGIS. Visual programming languages are more comprehensible than textual programming languages. Students in second and third year are ready to learn it. They are also familiar with e-learning courses and blended learning. The presented e-l
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of ICETA 2014, 12th International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications
ISBN
978-1-4799-7738-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
103-108
Název nakladatele
IEEE Computer Society Press
Místo vydání
New York
Místo konání akce
Starý Smokovec
Datum konání akce
4. 12. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—