The benefits of geospatial cloud for educational process
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F14%3A33152640" target="_blank" >RIV/61989592:15310/14:33152640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The benefits of geospatial cloud for educational process
Popis výsledku v původním jazyce
One of the significant ICT technological innovations is the cloud solution for thematic areas including geospatial information. Their development provides new possibilities and supports teaching/applications of geoinformatics on all levels and in all forms of education. The key feature presented by cloud orientation is the shift of the GIS role (already in progress) from the category of special software to indispensable omnipresent IT background - in the area of map material availability and basic spatial functions, for example the already functional Common GIS, ArcGIS Online, and others. The user does not seek, install and learn a new special tool but accesses a generally available tool through the internet and a common browser. It provides data resources (maps, satellite images, sensor information) which are integrated and continuously updated. User interface is simple and based on controls and conventions of a common browser with intuitive, user-friendly environment that can be imme
Název v anglickém jazyce
The benefits of geospatial cloud for educational process
Popis výsledku anglicky
One of the significant ICT technological innovations is the cloud solution for thematic areas including geospatial information. Their development provides new possibilities and supports teaching/applications of geoinformatics on all levels and in all forms of education. The key feature presented by cloud orientation is the shift of the GIS role (already in progress) from the category of special software to indispensable omnipresent IT background - in the area of map material availability and basic spatial functions, for example the already functional Common GIS, ArcGIS Online, and others. The user does not seek, install and learn a new special tool but accesses a generally available tool through the internet and a common browser. It provides data resources (maps, satellite images, sensor information) which are integrated and continuously updated. User interface is simple and based on controls and conventions of a common browser with intuitive, user-friendly environment that can be imme
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0170" target="_blank" >EE2.3.20.0170: Budování výzkumně-vzdělávacího týmu v oblasti modelování přírodních jevů a využití geoinformačních systémů, s vazbou na zapojení do mezinárodních sítí a programů.</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Information and Communication Technology in Education
ISBN
978-80-7464-561-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
179-186
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—