Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The stochastic approach in road network vulnerability analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33151186" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33151186 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b17399-132" target="_blank" >http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b17399-132</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The stochastic approach in road network vulnerability analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper draws attention to the vulnerability of road networks, when larger numbers of links are interrupted. These situations can arise as a consequence of natural disasters, terrorist attacks or additional random events. The primary aim of the vulnerability analysis is to identify those links whose interruptions have the highest impact on the given network. In order to identify the respective links, a large number of combinations of the links need to be analyzed which is beyond the scope of any computer. In this paper we provide a means of dealing with the problem using methods based on simulated annealing which do not produce the worst-case scenario in general but which enable us to produce scenarios with a sufficiently high impact.

  • Název v anglickém jazyce

    The stochastic approach in road network vulnerability analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This paper draws attention to the vulnerability of road networks, when larger numbers of links are interrupted. These situations can arise as a consequence of natural disasters, terrorist attacks or additional random events. The primary aim of the vulnerability analysis is to identify those links whose interruptions have the highest impact on the given network. In order to identify the respective links, a large number of combinations of the links need to be analyzed which is beyond the scope of any computer. In this paper we provide a means of dealing with the problem using methods based on simulated annealing which do not produce the worst-case scenario in general but which enable us to produce scenarios with a sufficiently high impact.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/VG20102015057" target="_blank" >VG20102015057: Kvantifikace rizika ohrožení dopravní infrastruktury České republiky přírodními hazardy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    European Safety and Reliability Conference, ESREL 2014

  • ISBN

    978-1-138-02681-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    929-932

  • Název nakladatele

    CRC Press

  • Místo vydání

    Boca Raton (FL)

  • Místo konání akce

    Wroclaw

  • Datum konání akce

    14. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku