The stochastic approach in road network vulnerability analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F15%3A33151186" target="_blank" >RIV/61989592:15310/15:33151186 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b17399-132" target="_blank" >http://www.crcnetbase.com/doi/abs/10.1201/b17399-132</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The stochastic approach in road network vulnerability analysis
Popis výsledku v původním jazyce
This paper draws attention to the vulnerability of road networks, when larger numbers of links are interrupted. These situations can arise as a consequence of natural disasters, terrorist attacks or additional random events. The primary aim of the vulnerability analysis is to identify those links whose interruptions have the highest impact on the given network. In order to identify the respective links, a large number of combinations of the links need to be analyzed which is beyond the scope of any computer. In this paper we provide a means of dealing with the problem using methods based on simulated annealing which do not produce the worst-case scenario in general but which enable us to produce scenarios with a sufficiently high impact.
Název v anglickém jazyce
The stochastic approach in road network vulnerability analysis
Popis výsledku anglicky
This paper draws attention to the vulnerability of road networks, when larger numbers of links are interrupted. These situations can arise as a consequence of natural disasters, terrorist attacks or additional random events. The primary aim of the vulnerability analysis is to identify those links whose interruptions have the highest impact on the given network. In order to identify the respective links, a large number of combinations of the links need to be analyzed which is beyond the scope of any computer. In this paper we provide a means of dealing with the problem using methods based on simulated annealing which do not produce the worst-case scenario in general but which enable us to produce scenarios with a sufficiently high impact.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
BB - Aplikovaná statistika, operační výzkum
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/VG20102015057" target="_blank" >VG20102015057: Kvantifikace rizika ohrožení dopravní infrastruktury České republiky přírodními hazardy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
European Safety and Reliability Conference, ESREL 2014
ISBN
978-1-138-02681-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
929-932
Název nakladatele
CRC Press
Místo vydání
Boca Raton (FL)
Místo konání akce
Wroclaw
Datum konání akce
14. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—