Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Student matematických disciplín prvního ročníku učitelství - jeho obavy a očekávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F17%3A73585431" target="_blank" >RIV/61989592:15310/17:73585431 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15410/17:73585431

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/05.pdf" target="_blank" >https://tvv-journal.upol.cz/pdfs/tvv/2017/01/05.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/tvv.2017.00" target="_blank" >10.5507/tvv.2017.00</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Student matematických disciplín prvního ročníku učitelství - jeho obavy a očekávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Všeobecně se usuzuje, že kvalita učitelů, a tedy i kvalita edukačních procesů ve školách, je podmiňována tím, jací studenti se o studium učitelských oborů ucházejí. V České republice existuje pro uchazeče několik společných dlouhodobě potvrzených charakteristik: mezi zájemci o učitelské studium vysoce převažují ženy; pro značnou část studentů je studium na pedagogické fakultě pouze alternativa k preferovanému oboru, postoje budoucích učitelů k vlastní profesi jsou diferencované (podle pohlaví apod.), mezi uchazeči existují regionální rozdíly apod. Výše uvedené body můžeme ještě doplnit tezemi, které se často o studentech, kteří si vybírají studium učitelství, tradují: studium učitelství je často pro studenty druhá volba bez toho, že by chtěli vykonávat učitelství jako profesi; studium učitelství je považováno za zdánlivě snazší; významná část studentů učitelství po skončení studia profesi nevykonává. Cílem příspěvku je tedy charakterizovat vztah studentů učitelských oborů na katedře matematiky k jejich studiu matematiky bezprostředně po nastoupení na pedagogickou fakultu. V příspěvku jsou představeny výsledky výzkumu mezi 134 studenty prvních ročníků v zimním semestru akademického roku 2016/2017 se zaměřením na jejich očekávání od budoucího studia matematických disciplín.

  • Název v anglickém jazyce

    A freshman year mathematics discipline student of a teacher training course - his/her worry and expectation

  • Popis výsledku anglicky

    It is generally assumed that the quality of teachers, and thus also that of educational processes in schools is conditioned by the quality of the students that apply for teacher training courses. There are several common features characteristic for applicants in the Czech Republic that have been established in the long run: a vast majority among them are women; a significant part of the students see their studies at the teacher training faculty only as an alternative to their preferred field of study; attitudes of prospective teachers to their profession are differentiated (based on gender, etc.), and there are regional differences among the applicants. The above mentioned claims might be complemented with those that are frequently used about teacher training courses students: teacher training courses are only their second choice, without actually aspiring to become teachers by profession. Teacher training courses are generally considered as seemingly easier, a significant part of the students do not work as teachers after graduating from the school. The goal of this contribution is to describe the attitude of teacher training students to the study of mathematics directly after starting the teacher training courses. That is why we have shown here the results of a survey carried out among 134 freshman year students in the winter semester of the 2016/2017 academic year that filled out a questionnaire probing into the following aspects of their future profession.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Trendy ve vzdělávání

  • ISSN

    1805-8949

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    28-34

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus