Toward Factor Analysis of Educational Data
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73588566" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73588566 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://cla.inf.upol.cz/papers/cla2018/paper16.pdf" target="_blank" >http://cla.inf.upol.cz/papers/cla2018/paper16.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Toward Factor Analysis of Educational Data
Popis výsledku v původním jazyce
Factor analysis of Boolean and ordinal data became a significant research direction in data analysis. In this paper we present a case study involving a recently developed method of factor analysis of ordinal data which uses the apparatus of fuzzy logic and closure structures. In particular, the method uses formal concepts of the input data as factors and is utilized in our paper to analyze British educational data. The results of the analyses demonstrate that the method is capable of extracting natural and well-interpretable factors which provide insight into students’ performances in tests. Our study represents an initial phase of a project of analyzing educational data by means of relational methods. Broader ramifications and further prospects regarding this project are also discussed.
Název v anglickém jazyce
Toward Factor Analysis of Educational Data
Popis výsledku anglicky
Factor analysis of Boolean and ordinal data became a significant research direction in data analysis. In this paper we present a case study involving a recently developed method of factor analysis of ordinal data which uses the apparatus of fuzzy logic and closure structures. In particular, the method uses formal concepts of the input data as factors and is utilized in our paper to analyze British educational data. The results of the analyses demonstrate that the method is capable of extracting natural and well-interpretable factors which provide insight into students’ performances in tests. Our study represents an initial phase of a project of analyzing educational data by means of relational methods. Broader ramifications and further prospects regarding this project are also discussed.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.20.0059" target="_blank" >EE2.3.20.0059: Reintegrace českého vědce a vytvoření špičkového týmu v informačních vědách</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the Fourteenth International Conference on Concept Lattices and Their Applications
ISBN
—
ISSN
2311-701X
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
191-206
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
12. 6. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—