Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Toward Factor Analysis of Educational Data

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73588566" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73588566 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://cla.inf.upol.cz/papers/cla2018/paper16.pdf" target="_blank" >http://cla.inf.upol.cz/papers/cla2018/paper16.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Toward Factor Analysis of Educational Data

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Factor analysis of Boolean and ordinal data became a significant research direction in data analysis. In this paper we present a case study involving a recently developed method of factor analysis of ordinal data which uses the apparatus of fuzzy logic and closure structures. In particular, the method uses formal concepts of the input data as factors and is utilized in our paper to analyze British educational data. The results of the analyses demonstrate that the method is capable of extracting natural and well-interpretable factors which provide insight into students’ performances in tests. Our study represents an initial phase of a project of analyzing educational data by means of relational methods. Broader ramifications and further prospects regarding this project are also discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Toward Factor Analysis of Educational Data

  • Popis výsledku anglicky

    Factor analysis of Boolean and ordinal data became a significant research direction in data analysis. In this paper we present a case study involving a recently developed method of factor analysis of ordinal data which uses the apparatus of fuzzy logic and closure structures. In particular, the method uses formal concepts of the input data as factors and is utilized in our paper to analyze British educational data. The results of the analyses demonstrate that the method is capable of extracting natural and well-interpretable factors which provide insight into students’ performances in tests. Our study represents an initial phase of a project of analyzing educational data by means of relational methods. Broader ramifications and further prospects regarding this project are also discussed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0059" target="_blank" >EE2.3.20.0059: Reintegrace českého vědce a vytvoření špičkového týmu v informačních vědách</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the Fourteenth International Conference on Concept Lattices and Their Applications

  • ISBN

  • ISSN

    2311-701X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    191-206

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    12. 6. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku