Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Relevance and Meaning of Charity in the Context of Microfinance

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F18%3A73592075" target="_blank" >RIV/61989592:15310/18:73592075 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Relevance and Meaning of Charity in the Context of Microfinance

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Microfinance is a sector which often balances on the business-charity border. In this paper I claim that it is necessary to clearly distinguish between charitable and commercial forms of microfinance. The issue is especially important for (potential) donors to MFIs which rely on fundraising to finance their operations. I therefore propose theoretical parameters for charitable microfinance institutions (MFIs) and for the identification of charitable products: in this proposal, I define such institutions and products based mostly on a so-called normal profit criterion. Due to the difficulty of objectively calculating the level of normal profit, I suggest approximating the level of normal profit in microfinance based on the average prices of products in the commercial banking sector, as well as using other (country-specific) criteria. I also propose a system of product certification for charitable MFIs and charitable microfinance which is aimed at simplifying orientation in the microfinance sector, mainly for donors, but also for clients and other stakeholders.

  • Název v anglickém jazyce

    The Relevance and Meaning of Charity in the Context of Microfinance

  • Popis výsledku anglicky

    Microfinance is a sector which often balances on the business-charity border. In this paper I claim that it is necessary to clearly distinguish between charitable and commercial forms of microfinance. The issue is especially important for (potential) donors to MFIs which rely on fundraising to finance their operations. I therefore propose theoretical parameters for charitable microfinance institutions (MFIs) and for the identification of charitable products: in this proposal, I define such institutions and products based mostly on a so-called normal profit criterion. Due to the difficulty of objectively calculating the level of normal profit, I suggest approximating the level of normal profit in microfinance based on the average prices of products in the commercial banking sector, as well as using other (country-specific) criteria. I also propose a system of product certification for charitable MFIs and charitable microfinance which is aimed at simplifying orientation in the microfinance sector, mainly for donors, but also for clients and other stakeholders.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Development, Environment and Foresight

  • ISSN

    2336-6613

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    107-120

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus