Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza kartografické gramotnosti pomocí eye-trackingu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F19%3A73597708" target="_blank" >RIV/61989592:15310/19:73597708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://egako.eu/wp-content/uploads/2019/06/gako_2019_06_beitlova.pdf" target="_blank" >http://egako.eu/wp-content/uploads/2019/06/gako_2019_06_beitlova.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza kartografické gramotnosti pomocí eye-trackingu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jedním z uživatelských aspektů map je kartografická gramotnost čtenáře mapy. Analýza uživatelských aspektů je v současné době jedním z trendů v kartografii. Článek se zabývá analýzou kartografické gramotnosti, která byla provedena na základě dvou případových studií – on-line dotazníkové šetření a eye-tracking experimentu. Účelem bylo ověřit kartografickou gramotnost u vybraných uživatelů map. On-line dotazníkové šetření bylo zaměřeno na zjištění kartografické gramotnosti mezi respondenty s kartografickým vzděláním a bez něj. Eye-tracking experiment vznikl za účelem podrobnější analýzy kartografické gramotnosti pomocí statistických metod a spolu s využitím nástroje ScanGraph byly zkoumány rozdílné strategie čtení map vybranými skupinami uživatelů.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of the Cartographic Literacy using Eye-tracking

  • Popis výsledku anglicky

    Cartographic literacy is one of users´ aspects of maps being a trend in modern cartography. The paper deals with analysis of the cartographic literacy, which was based on two case studies – on-line questionnaire and eye-tracking experiment. The main object of the studies was verification of cartographic literacy in different groups of map users. On-line questionnaire was focused on the identification of cartographic literacy among cartographers and non-cartographers. The eye-tracking experiment deals with a detailed analysis of the data obtained with help of statistical methods and together with ScanGraph tool different map reading strategies by chosen users´ groups were examined.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geodetický a kartografický obzor

  • ISSN

    0016-7096

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    65/107

  • Číslo periodika v rámci svazku

    6

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    129-138

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus