Mapování odlivu a přílivu aktérů kreativních odvětví
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F19%3A73598476" target="_blank" >RIV/61989592:15310/19:73598476 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Mapování odlivu a přílivu aktérů kreativních odvětví
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek diskutuje problematiku odlivu (tzv. brain-drain) a přílivu (tzv. brain-gain) aktérů zapojených do kreativních odvětví (dříve kulturní a kreativní průmysly), respektive možnosti prostorového vyhodnocení a zmapování tohoto fenoménu na příkladě Olomoucké aglomerace. Navazuje na původní část "Mapování kreativních odvětví v Olomouci". Na základě identifikace a sběru prostorových dat bylo identifikováno přes 1200 aktivních subjektů. Stěžejním cílem projektu “Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu” jsou kvalitativní a především prostorové analýzy zmíněného fenoménu pro identifikaci důvodů brain drainu, odchodu talentů a lidského kapitálu a následné návhry opatření pro posílení pozice kreativních odvětví v rámci olomoucké aglomerace. Soubor navrhovaných opatření, vycházejících primárně z geograficko-informatických datových a mapových analýz, přitom nabídne municipalitám a partnerským subjektům praktické a aplikovatelné nástroje nejen pro redukci nežádoucích efektů, ale měl by umožnit i systémová opatření pro recruitment a zkvalitnění podmínek pro development a získávání lidského kapitálu ať už z ČR či ze zahraničí. Předkládaný příspěvek tak popisuje metody, postupy, prostorové analýzy a mapové vyjadřovací prostředky využité v rámci zmíněného tématu.
Název v anglickém jazyce
Mapping of the outflow and influx of actors in creative industries
Popis výsledku anglicky
The paper discusses the issue of brain-drain and brain-gain of actors involved in creative industries (formerly cultural and creative industries), respectively the possibilities of spatial evaluation and mapping of this phenomenon on the example of the Olomouc agglomeration. It follows the original part "Mapping of Creative Industries in Olomouc". Based on the identification and collection of spatial data, over 1200 active subjects were identified. The main objective of the project “Research of motivation of actors of creative industries in Olomouc agglomeration and proposal of strategy for strengthening segment” is qualitative and above all spatial analyzes of mentioned phenomenon for identifying reasons of brain drain, talent and human capital agglomeration. The set of proposed measures, based primarily on geo-informational data and map analyzes, will offer municipalities and partner entities practical and applicable tools not only for reducing adverse effects, but should also enable systemic measures for recruitment and improvement of conditions for development and acquisition of human capital from the Czech Republic or abroad. This paper thus describes methods, procedures, spatial analyzes and mapping means used in the mentioned topic.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL02000403" target="_blank" >TL02000403: Výzkum motivací aktérů kreativních průmyslů v olomoucké aglomeraci a návrh strategie pro posílení segmentu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů