Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73609356" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73609356 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189242" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189242</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je v širším kontextu seznámit čtenáře se vznikem nové interaktivní pomůcky na rozvoj geometrické představivosti žáků ve věku 11–16 let. V úvodu je zdůrazněna důležitost geometrie, s ní spojeného geometrického myšlení a prostorové představivosti. Pozornost je věnována pojmům prostorová a geometrická představivost ve vztahu s výukou geometrie. Zmíněna je vzácná historická stavba Pevnost poznání, která je prvním interaktivním muzeem popularizace vědy na střední Moravě. Druhá část příspěvku pojednává o didaktické pomůcce Trojúhelníkové figury, která vznikla na základě vlastních zkušeností autorky s výukou matematiky a geometrie, včetně shrnutí a zdůvodnění jejího přínosu pro praktické použití.
Název v anglickém jazyce
Triangular figures as a tool for the development of geometric imagination
Popis výsledku anglicky
The aim of the paper is to inform the reader in a broader context about the emergence of a new interactive tool for the development of geometric imagination of students aged 11-16. The introduction emphasizes the importance of geometry, the associated geometric thinking and spatial imagination. Attention is paid to the concepts of spatial and geometric imagination in relation to the teaching of geometry. The rare historical building Fort Science is mentioned, which is the first interactive museum of popularization of science in Central Moravia. The second part of the paper deals with the didactic aid Triangular Figures based on the author's own experience with teaching mathematics and geometry, including a summary and justification of its contribution to practical use.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Učitel matematiky
ISSN
1210-9037
e-ISSN
—
Svazek periodika
29
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
194-202
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—