Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73609356" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73609356 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333189242" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333189242</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Trojúhelníkové figury jako nástroj rozvoje geometrické představivosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je v širším kontextu seznámit čtenáře se vznikem nové interaktivní pomůcky na rozvoj geometrické představivosti žáků ve věku 11–16 let. V úvodu je zdůrazněna důležitost geometrie, s ní spojeného geometrického myšlení a prostorové představivosti. Pozornost je věnována pojmům prostorová a geometrická představivost ve vztahu s výukou geometrie. Zmíněna je vzácná historická stavba Pevnost poznání, která je prvním interaktivním muzeem popularizace vědy na střední Moravě. Druhá část příspěvku pojednává o didaktické pomůcce Trojúhelníkové figury, která vznikla na základě vlastních zkušeností autorky s výukou matematiky a geometrie, včetně shrnutí a zdůvodnění jejího přínosu pro praktické použití.

  • Název v anglickém jazyce

    Triangular figures as a tool for the development of geometric imagination

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to inform the reader in a broader context about the emergence of a new interactive tool for the development of geometric imagination of students aged 11-16. The introduction emphasizes the importance of geometry, the associated geometric thinking and spatial imagination. Attention is paid to the concepts of spatial and geometric imagination in relation to the teaching of geometry. The rare historical building Fort Science is mentioned, which is the first interactive museum of popularization of science in Central Moravia. The second part of the paper deals with the didactic aid Triangular Figures based on the author&apos;s own experience with teaching mathematics and geometry, including a summary and justification of its contribution to practical use.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Učitel matematiky

  • ISSN

    1210-9037

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    29

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    194-202

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus