Practical guidance for organizing small interlaboratory comparisons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73609471" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73609471 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00769-021-01458-8" target="_blank" >https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs00769-021-01458-8</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/s00769-021-01458-8" target="_blank" >10.1007/s00769-021-01458-8</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Practical guidance for organizing small interlaboratory comparisons
Popis výsledku v původním jazyce
This article brings practical guidance for organization of interlaboratory comparisons (ILCs) with small number of participants (n = 2-7) that is not arranged by a proficiency testing provider. The methodological guideline aims to provide practical advices in following technical requirements of small ILC organization: design of a scheme, preparation, packaging and distribution of ILC test items, instructions for participants, evaluation of results and participants' performance, and participation report. The determination of the assigned value and standard deviation for proficiency assessment is also covered and is accompanied by the practical example where the assigned value is established using order statistics.
Název v anglickém jazyce
Practical guidance for organizing small interlaboratory comparisons
Popis výsledku anglicky
This article brings practical guidance for organization of interlaboratory comparisons (ILCs) with small number of participants (n = 2-7) that is not arranged by a proficiency testing provider. The methodological guideline aims to provide practical advices in following technical requirements of small ILC organization: design of a scheme, preparation, packaging and distribution of ILC test items, instructions for participants, evaluation of results and participants' performance, and participation report. The determination of the assigned value and standard deviation for proficiency assessment is also covered and is accompanied by the practical example where the assigned value is established using order statistics.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
10406 - Analytical chemistry
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/LTV20008" target="_blank" >LTV20008: Zastoupení České republiky v řídicím výboru Eurachem</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACCREDITATION AND QUALITY ASSURANCE
ISSN
0949-1775
e-ISSN
—
Svazek periodika
26
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
17-22
Kód UT WoS článku
000620420500002
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85101212064