Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The university as the creative hub: The case of the city of Olomouc after 1989

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F21%3A73615260" target="_blank" >RIV/61989592:15310/21:73615260 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://obd.upol.cz/id_publ/333195147" target="_blank" >https://obd.upol.cz/id_publ/333195147</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The university as the creative hub: The case of the city of Olomouc after 1989

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Creative hubs represent the modern infrastructure of universities. Their creative ideas and activities influence not only the universities themselves, but also cities and regions. This contribution describes the structure of the creative hub at Palacký University Olomouc (Czech Republic) and its system of functioning. Documents on strategic planning at the level of university, city and region were studied and statistical data from Palacký University Olomouc were analysed. More than twenty research centres, laboratories, and other creative hub forms (film festival, entrepreneurial incubator etc.) were identified. A standalone research topic are the science centres with their large R&amp;D and application potential for the creative economy of the region.

  • Název v anglickém jazyce

    The university as the creative hub: The case of the city of Olomouc after 1989

  • Popis výsledku anglicky

    Creative hubs represent the modern infrastructure of universities. Their creative ideas and activities influence not only the universities themselves, but also cities and regions. This contribution describes the structure of the creative hub at Palacký University Olomouc (Czech Republic) and its system of functioning. Documents on strategic planning at the level of university, city and region were studied and statistical data from Palacký University Olomouc were analysed. More than twenty research centres, laboratories, and other creative hub forms (film festival, entrepreneurial incubator etc.) were identified. A standalone research topic are the science centres with their large R&amp;D and application potential for the creative economy of the region.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Growth and Change in Post-socialist Cities of Central Europe

  • ISBN

    978-1-00-303979-2

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    274

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly