Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Impact evaluation of the dialogic booksharing intervention in Tanzania: Methodology of the randomized controlled trial

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73621657" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73621657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2023.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2023.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Dopadová evaluácia projektu "Maminko, povídej" v Tanzánii: Metodológia randomizovanej stúdie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nepriaznivé socio-ekonomické podmienky a nedostatočná interakcia medzi rodičmi a ich deťmi predstavujú zásadné prekážky pre optimálny kognitívny a emočný rozvoj detí v rozvojových krajinách. Príkladom intervencie, ktorá podľa existujúcich výskumov zlepšujekognitívny a sociálno-emočný rozvoj detí, je dialogické zdieľanie kníh (“dialogic booksharing”). Príspevok popisuje metodológiu randomizovanej kontrolovanej štúdie skúmajúcej dopady projektu „Maminko, povídej“, ktorý vzdeláva matky alebo iné primárneopatrovníčky detí vo veku 15 až 45 mesiacov vo vidieckych oblastiach Tanzánie v zdieľaní obrázkových kníh. Aktuálne prebiehajúca štúdia kombinuje kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy a hodnotí dopady projektu na viacero ukazovateľov rozvoja detí a prístupurodičov k výchove detí.

  • Název v anglickém jazyce

    Impact evaluation of the dialogic booksharing intervention in Tanzania: Methodology of the randomized controlled trial

  • Popis výsledku anglicky

    Adverse socio-economic conditions and compromised caregiver-child interaction in developing countries are severe obstacles to a child’s cognitive and socio-emotional development. Dialogic booksharing is an example of an intervention that proved to boostcognitive and socio-emotional development. The article presents the methodology of a randomized controlled trial examining the impact of the “Maminko, povídej” project implemented in rural Tanzania. The intervention educates mothers and other femalecaregivers of children aged 15 to 45 months in sharing picture books. This ongoing study applies a mixed methods approach to assess the project’s impact on several indicators related to child development and caregivers’ parenting practices.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50701 - Cultural and economic geography

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2023

  • ISBN

    978-80-87952-39-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    557-563

  • Název nakladatele

    Magnanimitas, Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    18. 12. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku