Impact evaluation of the dialogic booksharing intervention in Tanzania: Methodology of the randomized controlled trial
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F23%3A73621657" target="_blank" >RIV/61989592:15310/23:73621657 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2023.pdf" target="_blank" >https://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/mmk_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Dopadová evaluácia projektu "Maminko, povídej" v Tanzánii: Metodológia randomizovanej stúdie
Popis výsledku v původním jazyce
Nepriaznivé socio-ekonomické podmienky a nedostatočná interakcia medzi rodičmi a ich deťmi predstavujú zásadné prekážky pre optimálny kognitívny a emočný rozvoj detí v rozvojových krajinách. Príkladom intervencie, ktorá podľa existujúcich výskumov zlepšujekognitívny a sociálno-emočný rozvoj detí, je dialogické zdieľanie kníh (“dialogic booksharing”). Príspevok popisuje metodológiu randomizovanej kontrolovanej štúdie skúmajúcej dopady projektu „Maminko, povídej“, ktorý vzdeláva matky alebo iné primárneopatrovníčky detí vo veku 15 až 45 mesiacov vo vidieckych oblastiach Tanzánie v zdieľaní obrázkových kníh. Aktuálne prebiehajúca štúdia kombinuje kvantitatívne a kvalitatívne výskumné metódy a hodnotí dopady projektu na viacero ukazovateľov rozvoja detí a prístupurodičov k výchove detí.
Název v anglickém jazyce
Impact evaluation of the dialogic booksharing intervention in Tanzania: Methodology of the randomized controlled trial
Popis výsledku anglicky
Adverse socio-economic conditions and compromised caregiver-child interaction in developing countries are severe obstacles to a child’s cognitive and socio-emotional development. Dialogic booksharing is an example of an intervention that proved to boostcognitive and socio-emotional development. The article presents the methodology of a randomized controlled trial examining the impact of the “Maminko, povídej” project implemented in rural Tanzania. The intervention educates mothers and other femalecaregivers of children aged 15 to 45 months in sharing picture books. This ongoing study applies a mixed methods approach to assess the project’s impact on several indicators related to child development and caregivers’ parenting practices.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50701 - Cultural and economic geography
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Recenzovaný sborník příspěvků mezinárodní vědecké konference MMK 2023
ISBN
978-80-87952-39-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
557-563
Název nakladatele
Magnanimitas, Hradec Králové
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
18. 12. 2023
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—