Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geospatial technologies in hazard research and response–a case study of Paper2GIS in an international field course

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15310%2F24%3A73620159" target="_blank" >RIV/61989592:15310/24:73620159 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03098265.2023.2263750" target="_blank" >https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/03098265.2023.2263750</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/03098265.2023.2263750" target="_blank" >10.1080/03098265.2023.2263750</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Geospatial technologies in hazard research and response–a case study of Paper2GIS in an international field course

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Geospatial technologies have revolutionised the field of hazard research as well as geography field-courses, providing powerful tools to analyse and visualise geospatial data for decision-making purposes. This paper presents a case study of Paper2GIS, an application for field data collection tested during an international field course in Seyðisfjörður, East Iceland. The field course was designed to expose students to the practical application of interdisciplinary geospatial technologies in hazard research. Students experienced geological/physical geography field mapping as well as data collection using Paper2GIS. The results demonstrate the effectiveness of Paper2GIS in facilitating hazard research with a participatory component, as well as the simplification of data collection during geography field courses. Paper2GIS proved to be an effective tool for enhancing collaboration, data visualisation, and decision-making. The findings provide valuable insights for researchers, practitioners, and educators looking to incorporate low-tech geospatial technologies into their work.

  • Název v anglickém jazyce

    Geospatial technologies in hazard research and response–a case study of Paper2GIS in an international field course

  • Popis výsledku anglicky

    Geospatial technologies have revolutionised the field of hazard research as well as geography field-courses, providing powerful tools to analyse and visualise geospatial data for decision-making purposes. This paper presents a case study of Paper2GIS, an application for field data collection tested during an international field course in Seyðisfjörður, East Iceland. The field course was designed to expose students to the practical application of interdisciplinary geospatial technologies in hazard research. Students experienced geological/physical geography field mapping as well as data collection using Paper2GIS. The results demonstrate the effectiveness of Paper2GIS in facilitating hazard research with a participatory component, as well as the simplification of data collection during geography field courses. Paper2GIS proved to be an effective tool for enhancing collaboration, data visualisation, and decision-making. The findings provide valuable insights for researchers, practitioners, and educators looking to incorporate low-tech geospatial technologies into their work.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50704 - Environmental sciences (social aspects)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JOURNAL OF GEOGRAPHY IN HIGHER EDUCATION

  • ISSN

    0309-8265

  • e-ISSN

    1466-1845

  • Svazek periodika

    48

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    597-614

  • Kód UT WoS článku

    001074025100001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85173917264