Konstituování a význam "kapitálu" mladého člověka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F00%3A00000395" target="_blank" >RIV/61989592:15410/00:00000395 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstituování a význam "kapitálu" mladého člověka
Popis výsledku v původním jazyce
Znalosti sami o sobě ve společnosti nic nevytvářejí, jsou "mrtvé", ožívají až v mysli člověka, který jimi disponuje podle svého uvážení, proměňuje je. Všemožně s nimi manipuluje a vytváří tak nové kvality. Pierre Bourdie nazval tuto uplatňovanou sumu vědomostí (nejen akademických) sesbíranou, sedimentovanou, aktivovanou a aplikovanou po celé trajektorii života jedince kulturním kapitálem a my jsme jej použili jako "pohonnou směs" při budování kariéry.
Název v anglickém jazyce
Process and significance of "capital" of young man
Popis výsledku anglicky
Process of a postmodern individuality and difference concentrates around career (progressive) dimension of human life. For the analysis of a professional start it is the family that has the significant role of "starting" field as an out-of-professional and out-of-qualifying factor. Another significance can be found by making decisions about a secondary education and as a corrective can function second consideration (focusing on University education), possibly postponed consideration. The professional start of young people is a predetermination of life chances and obstacles. Bourdieu´s concept of cultural capital works as a chance and obstacle at the same time, which differentiates from the human capital. People possessing cultural capital have a higherability of imagination, invention, innovation and flexibility, which is very important for the postmodern era with the absence of universal project. Cultural capital is clearly connected with the second Bourdieu´s concept, which is the co
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2000
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Socialia 99 Mládež v postmoderní době - sborník mezinárodní konference
ISBN
80-7041-112-0
Počet stran výsledku
439
Strana od-do
—
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Kód UT WoS kapitoly
—