Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F04%3A00001374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/04:00001374 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.

  • Název v anglickém jazyce

    Construction of ?Society? from Children's Perspective

  • Popis výsledku anglicky

    The opinion of the middle-school-aged children (8-13 years) is passed by the social science literature, and if they appear, then they are formulated as an interpretation of the children?s opinion with the ones of the adults. But in the given context, the?children?s social world? can be understood as an emerging process of one?s own organization of social relations functioning on three levels: apart from the level of personality development it also influences cultural reproduction (children?s culture) and social integration. The children as actors take their life style over into their hands, and that is not a role traditionally ascribed to the children. The research in the form of interviews was focused on several batteries of questions on life aspiration (expectation, leisure activities), professional aspiration (importance of work for man, poverty), tolerance and life attitude (belief). In the next part of the study the researchers focus on the perception of the society by the childr

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AO - Sociologie, demografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogická revue

  • ISSN

    1335-1982

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    242-257

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus