Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F04%3A00001374" target="_blank" >RIV/61989592:15410/04:00001374 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Konstrukce "společnosti" z dětské perspektivy
Popis výsledku v původním jazyce
Názory dětí středního věku (8-13 let) jsou ve společenskovědní literatuře opomíjeny, a když se objeví, tak jako interpretace dětských názorů dospělými. ?Sociální dětský svět? je však v uvedeném kontextu pojímán jako vynořující se proces vlastní organizace sociálních vztahů, který funguje ve třech rovinách: vedle roviny vývoje osobnosti ovlivňuje také kulturní reprodukci (dětskou kulturu) a sociální integraci. Jako aktéři přebírají děti svůj životní způsob do vlastních rukou a taková role není dětem tradicí určena. Výzkum realizovaný prostřednictvím rozhovorů se soustředil na několik baterií otázek zaměřených na životní aspirace (očekávání, volnočasové aktivity), profesní aspirace (význam práce pro člověka, chudoba), toleranci a životní názor (víra). Výzkumníci se v další části šetření orientují na vnímání společnosti dětmi a na ?boření? představ dospělých o názorech dětí.
Název v anglickém jazyce
Construction of ?Society? from Children's Perspective
Popis výsledku anglicky
The opinion of the middle-school-aged children (8-13 years) is passed by the social science literature, and if they appear, then they are formulated as an interpretation of the children?s opinion with the ones of the adults. But in the given context, the?children?s social world? can be understood as an emerging process of one?s own organization of social relations functioning on three levels: apart from the level of personality development it also influences cultural reproduction (children?s culture) and social integration. The children as actors take their life style over into their hands, and that is not a role traditionally ascribed to the children. The research in the form of interviews was focused on several batteries of questions on life aspiration (expectation, leisure activities), professional aspiration (importance of work for man, poverty), tolerance and life attitude (belief). In the next part of the study the researchers focus on the perception of the society by the childr
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AO - Sociologie, demografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Pedagogická revue
ISSN
1335-1982
e-ISSN
—
Svazek periodika
56
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
242-257
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—