Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003797" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003797 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics as an environment for developping pupils´/ students´personality
Popis výsledku v původním jazyce
The contribution reports on an untraditional presentation of mathematical activities for elementary school pupils, which are being prepared as a part of grant focused on developing pupils interest in mathematics and change of their attitude to mathematics as a school subject. Solving non-standard tasks, competitions, games and manipulative activities provide pupils, teachers and parents with a chance to change their perception of school mathematics.
Název v anglickém jazyce
Mathematics as an environment for developping pupils´/ students´personality
Popis výsledku anglicky
The contribution reports on an untraditional presentation of mathematical activities for elementary school pupils, which are being prepared as a part of grant focused on developing pupils interest in mathematics and change of their attitude to mathematics as a school subject. Solving non-standard tasks, competitions, games and manipulative activities provide pupils, teachers and parents with a chance to change their perception of school mathematics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings VIII. international conference "Teaching mathematics: retrospective and perspectives"
ISBN
9984-18-380-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
264
Strana od-do
187-191
Název nakladatele
University of Latvia
Místo vydání
Riga
Místo konání akce
—
Datum konání akce
—
Typ akce podle státní příslušnosti
—
Kód UT WoS článku
—