Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Matematika pro talenty i pro ty ostatní

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003799" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003799 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Mathematics for the talented ones as well as the others.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The on-going curricular reform is creating a good environment for the overall development of pupils? and students? personality in the Czech Republic. However, results of a widely oriented research scheduled for 2006 suggested that mathematics and naturalsciences in general are not among the popular secondary school subjects. It is not mathematics itself that is the problem; it is pupils? / students? reflection of experience from learning mathematics. The key role in this respect is played by the teachers and the way they can make pupils / students see mathematics. There are a number of ways attitude towards mathematics as a school subject can be changed: mathematical competitions, solving non-standard tasks, games, projects or other motivational activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Mathematics for the talented ones as well as the others.

  • Popis výsledku anglicky

    The on-going curricular reform is creating a good environment for the overall development of pupils? and students? personality in the Czech Republic. However, results of a widely oriented research scheduled for 2006 suggested that mathematics and naturalsciences in general are not among the popular secondary school subjects. It is not mathematics itself that is the problem; it is pupils? / students? reflection of experience from learning mathematics. The key role in this respect is played by the teachers and the way they can make pupils / students see mathematics. There are a number of ways attitude towards mathematics as a school subject can be changed: mathematical competitions, solving non-standard tasks, games, projects or other motivational activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2007

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Variety of Education in Central and Eastern Europe. Problems of Education in the 21 Century

  • ISSN

    1822-7864

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2007

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    59-66

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus