Matematika pro talenty i pro ty ostatní
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F07%3A00003799" target="_blank" >RIV/61989592:15410/07:00003799 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Mathematics for the talented ones as well as the others.
Popis výsledku v původním jazyce
The on-going curricular reform is creating a good environment for the overall development of pupils? and students? personality in the Czech Republic. However, results of a widely oriented research scheduled for 2006 suggested that mathematics and naturalsciences in general are not among the popular secondary school subjects. It is not mathematics itself that is the problem; it is pupils? / students? reflection of experience from learning mathematics. The key role in this respect is played by the teachers and the way they can make pupils / students see mathematics. There are a number of ways attitude towards mathematics as a school subject can be changed: mathematical competitions, solving non-standard tasks, games, projects or other motivational activities.
Název v anglickém jazyce
Mathematics for the talented ones as well as the others.
Popis výsledku anglicky
The on-going curricular reform is creating a good environment for the overall development of pupils? and students? personality in the Czech Republic. However, results of a widely oriented research scheduled for 2006 suggested that mathematics and naturalsciences in general are not among the popular secondary school subjects. It is not mathematics itself that is the problem; it is pupils? / students? reflection of experience from learning mathematics. The key role in this respect is played by the teachers and the way they can make pupils / students see mathematics. There are a number of ways attitude towards mathematics as a school subject can be changed: mathematical competitions, solving non-standard tasks, games, projects or other motivational activities.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2007
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Variety of Education in Central and Eastern Europe. Problems of Education in the 21 Century
ISSN
1822-7864
e-ISSN
—
Svazek periodika
2007
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
LT - Litevská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
59-66
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—