Curriculum as a Mean for a Change of School Work
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008420" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008420 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Curriculum as a Mean for a Change of School Work
Popis výsledku v původním jazyce
The paper introduces the description of current situation in Czech school management (in European context) and tackles the question of successfulness of a reform (when it is seen as a top-down mainly). Based on the review of relevant and accessible literature, empirical data (questionnaire survey, discussions and interviews, analysis of educational programmes) it tries to answer following questions: do the Czech schools want and are they willing to change? What is the relation of introduced change withthe existing and expected concept of teachers´ work.
Název v anglickém jazyce
Curriculum as a Mean for a Change of School Work
Popis výsledku anglicky
The paper introduces the description of current situation in Czech school management (in European context) and tackles the question of successfulness of a reform (when it is seen as a top-down mainly). Based on the review of relevant and accessible literature, empirical data (questionnaire survey, discussions and interviews, analysis of educational programmes) it tries to answer following questions: do the Czech schools want and are they willing to change? What is the relation of introduced change withthe existing and expected concept of teachers´ work.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F07%2FP019" target="_blank" >GP406/07/P019: Možnosti využití autoevaluace a benchmarkingu ve škole</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Educational effectivesness and factors of quality assurance
ISBN
978-84-613-3774-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
304
Strana od-do
—
Název nakladatele
ECER
Místo vydání
Gothenburg
Místo konání akce
Gothenburg, Švédsko
Datum konání akce
8. 9. 2008
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—