Secondary School Students' Interest in Physics, Chemistry and Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F09%3A00008437" target="_blank" >RIV/61989592:15410/09:00008437 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Secondary School Students' Interest in Physics, Chemistry and Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
Within the project The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry (short title STM-Morava) funded by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, a questionnaire survey was carried out with 500 respondents at the end of 2006 and a check research survey with 540 res pondents in 2008. The 2006 survey identifi ed students? interest in physics, chemistry and mathematics. The project co-researchers attempted to raise interest in the said natural sciences among the secondary school students by means of activation methods, projects, competitions, publishing a spare-time natural sciences magazine etc. In the 2008 survey, we try to evaluate the effi ciency of the said activities in the secondary school students? interest in natural sciences and their choice of profession and university study majors.
Název v anglickém jazyce
Secondary School Students' Interest in Physics, Chemistry and Mathematics
Popis výsledku anglicky
Within the project The research of new creativity competition methods for young people aimed on motivation for research activity in hard sciences, especially mathematics, physics, and chemistry (short title STM-Morava) funded by the National Research Programme II of the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic, a questionnaire survey was carried out with 500 respondents at the end of 2006 and a check research survey with 540 res pondents in 2008. The 2006 survey identifi ed students? interest in physics, chemistry and mathematics. The project co-researchers attempted to raise interest in the said natural sciences among the secondary school students by means of activation methods, projects, competitions, publishing a spare-time natural sciences magazine etc. In the 2008 survey, we try to evaluate the effi ciency of the said activities in the secondary school students? interest in natural sciences and their choice of profession and university study majors.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/2E06029" target="_blank" >2E06029: Výzkum nových metod soutěží tvořivosti mládeže zaměřených na motivaci pro vědecko výzkumnou činnost v oblasti přírodních věd, obzvláště v oborech matematických, fyzikálních a chemických</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
9
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—